• Kattmamma

Amningskläder, har ni köpt före BF?

Hej!

Undrar om ni har köpt amnings BH och övriga amningskläder före BF? Om så är fallet var hittar ni de billigaste kläderna? BH finns här i stan men funderar på dessa "BOOB" tröjor men de verkar vara så dyra..

TIPS! efterlyses

• Svar på tråden Amningskläder, har ni köpt före BF?
  • smz

Jag är beräknad till den 1/8 men jag har inte köpt några amningskläder och ingen amningsBH än... tycker det är sååå svårt med storleken. Jag gör helt enkelt så att jag får se om boobisarna ändrar sig till efter födseln för ännu ser de nästan ut som vanligt.

Jag skulle vilja ha tips på funktionella amningskläder, var man kan köpa etc.

• PyttanPytteliten

Jag har köpt en amnings-BH, en av de billiga varianterna. Tänkte ha den med i väskan till förlossningen, sen när jag kommer hem så får man väl gå och prova ut några som verkligen passar! Har köpt två Boob-plagg, det är rea nu så det gäller att passa på!

• uniMog

Köpte boob-tröjor när de sålde ut för halva priset. DÅ tyckte jag det var ok pris! köpte på babyland.

• MHN

Har inte köpt ngra och tänker inte det heller än förräns barnet är fött i höst. Brösten förändras ju hela tiden och kommer tydligen göra det efter förlossningen också. Så jag väntar eftersom tröjorna/bh:arna är så dyra.

• Rut

Jag fick tipset att skaffa mig en amningsbehå variant billig att ta med till förlossningen. När jag sen har kommit hem så kan jag skaffa mig en som sitter bra. Brösten kommer att ändras efter förlossningen.

• soffis

Pyttan pytteliten, var har du köpt boob-tröjorna på rea och hur mkt kostade de? Tycker också att de är lite väl dyra, men rea låter lockande. Vad kan annars vara bra att ha på sig när man ammar, typ linne och skjorta kanske?

• PyttanPytteliten

Soffis! Jag bor i Malmö och här på Mission Motherhood har de rea på Boob just nu.. Köpte en ljusblå T-shirt och en lång svart klänning med lång ärm som man kan ha hela hösten/vintern! Tyget i Boob-plaggen är helt underbart, verkar vara bra kvalitet!

Folk har ju klarat sig tidigare utan Boob, så man hittar nog bra plagg ändå.. Har beställt lite från La Redoute-katalogen som kom i veckan, de har mycket omlott-tröjor som verkade vettiga! Tycker att när man är hemma spelar det ju ingen roll vad man har på sig, men är man iväg på fest eller bara ute och fikar på stan eller dylikt så kan det ju vara trevligare med ett mer diskret plagg, typ Boob..

När det gäller amningsBH så har jag fått ett tips av en nybliven mamma: Apotekets Care fix BH. Care Fix är en amningsbh som säljs på apoteket, 68kr. Det är en nät/resår modell utan spännen som går att sova i! Det kan ju vara bra att börja med en sån! De är ju inte så dyra!

• PyttanPytteliten

Glömde ju skriva priserna på Boob, tröjan kostade ca 300kr och klänningen 470!

• Kattmamma

Hej Alla!

Tack för era svar!

• HasseH

Det borde gå att köpa begagnade boob-kläder också tycker jag?

• soffis

Tack för svaret PyttanPytteliten, jag ska snarast bege mig till Mission Motherhood!
    kram soffis

Svar på tråden Amningskläder, har ni köpt före BF?