Känner någon igen sig?Suddig syn
Hej på er! Jag har ett bekymmer som jag har haft i ca 6 månader. Jag har varit hos optiker & tagit upp det med min läkare. Men ingen vet vad problemet är. Jag har dålig syn -6 & bär linser varje dag. Har sett bra med linserna innan. Sedan 6 månader tillbaka har min syn ändrats. Jag kan inte riktigt förklara det med jag ser suddigt på långt håll, har väldigt svårt att se skyltar på långt håll när jag kör bil, se på långt håll överhuvudtaget är svårt. Jag kan inte fokusera blicken. Den är som när man ställer in en kamera & den ska fokusera. Låter konstigt kanske. Då tänker ni, skaffa starkare linser. Men optiken har försökt med starkare/svagare linser. Funkade inte. Jag har också svårt att se snabbt med ögonen om jag rör snabbt på huvudet hänger inte ögonen med. Jag blir också yr. Jag har varit stressad, har TAGIT pergotime men inte nu mer. Är ofta spänd i nacken & axlarna. Men får massage varje kväll av min snälla man. Jag har tagit sköldkörtelsprover som enligt läkaren var normala men jag tror ändå att detta hänger ihop med sköldkörteln. Är det någon som haft det såhär? Vad berodde det på? Åtgärd? Jag ska ringa en ögonläkare & beställa tid.