• Anonym

motsatser attraherar eller lika barn leka bäst?

jag håller på att utvärdera mitt kärleksliv, hur det har sett ut genom åren och försöker komma fram till vad som håller mer: bli ihop med sin motsats eller sin spegelbild/tvillingsjäl? vad säger din erfarenhet? 

• Svar på tråden motsatser attraherar eller lika barn leka bäst?
  • Bitchos

Lika barn leka bäst med stänk av olikheter :)

• Pissenisse

Lika barn leka bäst när det kommer till värderingar och mål i livet. Utseendemässigt så är det för vår del "motsatser attraherar"...

• Anonym

Har testat den stora passionen och tvillingsjälen men lyckligast är jag med min motsats. Vi har en stor portion tålamod och förståelse för varandras olikheter. Vi kompletterar varandra.

• Vinterankan

De "tvillingsjälar" jag träffat funkar med ett tag men slutar bara med vänskap. Min sambo nu har jag också många likheter med vad gäller värderingar, intelligens och humor men annars så är vi i stort sett motsatser. Jag är drömmare, han realist; jag älskar vintern, han hatar snö; jag babblar, han är tystlåten; jag älskar att träffa nya människor, han är en ensamvarg; jag älskar familjegrejer och högtider, han ser inte meningen med dem; jag gillar att jobba, han jobbar för att man måste; jag skjuter gärna upp saker hur länge som helst, han tar tag i saker med en gång. Men vi har båda borgerliga värderingar, är sjukt envisa och har kul tillsammans.

Svar på tråden motsatser attraherar eller lika barn leka bäst?