• Höstbebis2010

Hur går jag vidare

Mindre än 2 år sen jag var i samma sits sist men minns inte alls hur vi gjorde då.
    Min lilla kille på 5 månader äter lite smakportioner som bara ökas, det är knappt smakportioner längre då gröten på morgonen ofta blir en halv portion och smakisen vid lunch hunnit börja bli en halv portion mat även det. På detta vill han fortfarande ha samma mängd ersättning som innan vi började med smakisarna.. Känns som det blir rätt mycket mat. Borde vi försöka öka mängden mat och ta bort en flaska om dagen? eller hur har ni gjort?

För att slippa påhopp om att han inte är 6 månader än så är det logopeden som sa till oss att börja med smakisar redan vid 4 månader om magen tillät då sonen föddes med LKG och maten då hjälper honom med talet längre fram. 

• Svar på tråden Hur går jag vidare
  • skogsvitter

Får han ersättning så försök hellre ta bort en flaska än att riskera att han får för mycket mat (som ju faktiskt är möjligt just med ersättning, hade det varit amning hade det varit en annan femma).

• Höstbebis2010
    skogsvitter skrev 2013-03-06 12:23:44 följande:
    Får han ersättning så försök hellre ta bort en flaska än att riskera att han får för mycket mat (som ju faktiskt är möjligt just med ersättning, hade det varit amning hade det varit en annan femma).
    Tycker det är svårt att ta bort en flaska då han verkligen visar hunger, men får kanske öka vanliga maten lite till och istället ta bort en flaska. 
Svar på tråden Hur går jag vidare