• Mymla

Tips kring tygblöjor?

Gillar verkligen tygblöjor. Vi beställde jättefina blöjor i olika färger (rosa, blå, svart, pastellgul) med starka knappar i flera rader för att kunna ändra storleken, och bomullstygblöjor inuti samt extrainlägg till dessa (för att ha på natten) samt har köpt rispapper för att lätt kunna byta när barnen har bajsat. Det bästa med tygblöjor är att de aldrig tar slut. Tidigare kunde man upptäcka halv nio på kvällen att blöjpaketet var tomt, grrr. (Använde bara tygblöjor till sista barnet som nu är 3 och så gott som blöjfri). Tvättade flera tvättar med bara vatten innan de behövdes tvättas med tvättmedel och på så sätt sparar man miljön ytterligare. Onödigt att tvätta med tvättmedel varje gång då småbarnskiss inte är så starkt.

• Mymla
    Lillasyster82 skrev 2013-05-13 09:22:15 följande:
    Tack för alla bra tips!

Har nu invensterat i tygblöjor och ser framemot att börja använda dem. Fast först ska de tvättas, tar det samtidigt som den övriga tvätten som jag inte använder sköljmedel i. Ska tänka på det att jag inte behöver ha tvättmedel i jämt heller om barnet bara kissat, mycket bra tips! 

Så nu känner jag mig redo för att den lilla krabaten kan titta ut, dock är jag ju inte beräknad förrän den 4 juli så får gärna vänta ett tag till i alla fall.        

Ibland blir blöjorna missfärgade, men skippa blekmedel! Häng ut dem i stark sol så bleknar de av sig själva.
Svar på tråden Tips kring tygblöjor?