• FruBecks

Relationsproblem..

Sätt ner foten! Och prata med honom på allvar. Det är möjligt att hans beteende är omedvetet från hans sida och att han inte förstår hur mycket det kontrollerar ert förhållande. 
    Jag har själv varit som din man, helt omedvetet, till min man fick ett tokutbrott och skrek åt mig sluta! Först fattade jag ingenting, men när han började påpeka varje gång jag lade mig i och ändrade på hans dukning, strykning, matlagning etc så förstod jag.
    Jag tror det hela det grundar sig i att jag faktiskt är ett kontrollfreak, men jag avsåg aldrig att kontrollera honom och har blivit tvungen att släppa kontrollen. Jag får fortfarande bita mig i tungan när jag tycker att han viker tvätten "fel", men vad fasen gör det, kläderna är ju hela och rena liksom (även om jag skulle vikt annorlunda)  Och ibland får han påminna mig när jag går över gränsen. 
    Det handlar om att kommunicera och vara lyhörd för var den andre känner och upplever situationer som man kanske själv inte upplever som någon stor sak.

Svar på tråden Relationsproblem..