Inlägg från: gerd123 |Visa alla inlägg
  • gerd123

11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(

Anonym (.....) skrev 2013-03-07 17:29:46 följande:
    Sportlov=Uttråkad barn/tonåring som sitter vid datorn och hittar på historier.
  • gerd123
    overdose skrev 2013-03-07 16:52:42 följande:
    Ingen av oss lär få reda på svaret.

Sexualitet är hursomhelst inget som skapas hos alla först när de blir vuxna. Som berättelse är det därför inget omöjligt, även om det är ovanligt.

:)

Om det nu är sant får vi önska TS lycka till. Denna strategi kan vara väl så bra. Och om man skaffar sina barn i en tidig ungdom kan man njuta av en vuxen ålder i stor frihet.

Eller så kan man resonera så att om barn innebär en boja och ofrihet!!! SKAFFA INGA ALLS! Man måste ju inte.

Att en snorunge som går på mellanstadiet skulle föda och ta hand om ett barn är löjligt. Jag börjar fundera på om TS kanske är muslim? I den sfären gifter man ju bort sina döttrar när de är barn och det är kanske det TS menar med de särskilda anledningar som gjort att hon blivit gravid som elvaåring??
  • gerd123
    Psychopath skrev 2013-03-08 09:52:53 följande:
    Fjantiga fördomar du har. Det är inte tillåtet att gifta bort någon inom Islam, att en del sen gör det är ju en annan femma. Du skriver på ett sätt som får folk att tro det är normen när det inte förhåller sig så i verkligheten.

Sen så jo, väldigt unga kan faktiskt föda och ta hand om ett barn, beror helt på vilka omständigheter och vilken kultur, tradition, mognad osv personen besitter. Det är en väldig mängd olika faktorer som spelar in. För några hundra år sedan var det inte ovanligt att 12-åringar gifte sig här i Europa, och därmed fick barn tidigt, och klarade av det ansvaret. Men nuförtiden när man inte ens är vuxen mentalt ens som 20-åring är det ju en helt annan sak och ingen 12-åring i dagens Europa skulle nog aldrig klara av att ta hand om ett barn på egen hand. 
    "Fjantiga fördomar"? Lägg ner tramset! Jag har ALDRIG hört talas om att en svensk elvaåring har sex och blir gravid i Sverige. MEN jag har hört talas om att det finns muslimska småflickor som lever i Sverige och som blir bortgifta mot sin vilja. 

Betyder det att jag påstår att det är en "norm" och att gäller ALLA muslimer. Orka
Svar på tråden 11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(