Psychopath skrev 2013-03-08 09:52:53 följande:
Fjantiga fördomar du har. Det är inte tillåtet att gifta bort någon inom Islam, att en del sen gör det är ju en annan femma. Du skriver på ett sätt som får folk att tro det är normen när det inte förhåller sig så i verkligheten.
Sen så jo, väldigt unga kan faktiskt föda och ta hand om ett barn, beror helt på vilka omständigheter och vilken kultur, tradition, mognad osv personen besitter. Det är en väldig mängd olika faktorer som spelar in. För några hundra år sedan var det inte ovanligt att 12-åringar gifte sig här i Europa, och därmed fick barn tidigt, och klarade av det ansvaret. Men nuförtiden när man inte ens är vuxen mentalt ens som 20-åring är det ju en helt annan sak och ingen 12-åring i dagens Europa skulle nog aldrig klara av att ta hand om ett barn på egen hand.
"Fjantiga fördomar"? Lägg ner tramset! Jag har ALDRIG hört talas om att en svensk elvaåring har sex och blir gravid i Sverige. MEN jag har hört talas om att det finns muslimska småflickor som lever i Sverige och som blir bortgifta mot sin vilja.
Betyder det att jag påstår att det är en "norm" och att gäller ALLA muslimer. Orka