• Anonym

    Min 10 åring är gravid

    För ca tre månad sedan kom jag på min man med att helt enkelt tafsa på våran dotter. Vill helst inte prata för mycket om detta, men det har varit väldigt hårt och jobbigt för hela familjen.  Jag trodde ju att han var världens bästa make och älskade honom runt jorden och tillbaka... Vi väntar just nu på hans dom.

    Min dotter har mått lite illa, varit väldigt hängig och trött vilket jag trodde hade sina självklara skäl med tanke på allt som hänt. Blundade väl för det som hade hänt. Men nu har min dotter gått upp i vikt och fått lite mage. Det går inte att blunda för problemen längre och vi har nyligen fått veta att hon är gravid.

    Dottern vill verkligen inte bli mamma. Problemet är att hon är så rädd för att göra abort så det inte finns. Hon bara gråter och gråter. Vi har varit på abortkliniken förra veckan men hon var så rädd och ledsen att det bara inte gick. Hon som tog emot oss var tyvärr väldigt oförstående till situationen och var inte någon hjälp. Vi fick en tid nästa vecka, men nu hotar dottern med att rymma, ta livet av sig o.s.v.

    Vi pratar med BUP varje vecka men dottern har svårt att öppna sig. Graviditeten har redan gått ganska lång så vi måste göra abort nu, jag vill inte att hon ska behöva föda fram barnet och att det ska bli en ännu jobbigare för henne. Hon går in i vecka 14 i helgen ungefär om jag förstått det rätt.

    Finns det fler som varit i en liknande situation som kan ge lite råd? Eller bara vara till stöd? Jag vet inte riktigt vem jag ska prata med. Allt känns så mörkt just nu.

     

  • Svar på tråden Min 10 åring är gravid
  • Anonym

    Fattar ens en 10 åring innebörden av en graviditet?

    Det är väl bara att ge henne lite lugnade och åka till sjukhuset och genomföra det. Dom söver henne ju. Hon är 10 år och gravid med sin pappa, klart som korvspa att hon ska göra abort.

    Det är ju du som vuxen som måste få henne att genomföra det!

  • Hemlig123

    Först en 11åring och nu en 10åring....

    Ja hon säger ju att hon inte vill ha barn..

    Gör abort då.. Ni har till v18 på er..

  • Twister

    Sjukt äckligt att ens trolla om sånt man måste ju vara sjuk på många olika sätt. Är det sant,då beklagar jag djupt. Så hon är i v. 14 och han väntar redan dom? Ni har alltså redan hunnti vara på polisförhör och rättegång alltså...hmmm

  • Tealhawk

    Ja okej, nu VET jag att någon luras. Det är ju för fan bara att söva ungarna och abortera fostret. Det borde gälla alla småungar som går och blir gravida. Övergrepp mot deras kropp och vilja my ass, de kommer inte ens minnas händelsen ett år efteråt.


    These are not the droids you're looking for
  • Anonym
    Tealhawk skrev 2013-03-06 19:33:14 följande:
    Ja okej, nu VET jag att någon luras. Det är ju för fan bara att söva ungarna och abortera fostret. Det borde gälla alla småungar som går och blir gravida. Övergrepp mot deras kropp och vilja my ass, de kommer inte ens minnas händelsen ett år efteråt.
  • Anonym
    Twister skrev 2013-03-06 19:30:18 följande:
    Sjukt äckligt att ens trolla om sånt man måste ju vara sjuk på många olika sätt. Är det sant,då beklagar jag djupt. Så hon är i v. 14 och han väntar redan dom? Ni har alltså redan hunnti vara på polisförhör och rättegång alltså...hmmm
    Exakt.
    Då var hon inte ens gravid för tre månader sedan när han greps.
    Då man räknar en grav från sista mensens första dag. Alltså ca 2 veckor innan man ens blir gravid.
    Så på riktigt borde ts barn vara i v.12 och pappan greps för 3 månader sedan.
    Visst är det sant så är det precis på håret dygnsgammalt då...
    Obestämd     
  • Tjenixen
    Twister skrev 2013-03-06 19:30:18 följande:
    Sjukt äckligt att ens trolla om sånt man måste ju vara sjuk på många olika sätt. Är det sant,då beklagar jag djupt. Så hon är i v. 14 och han väntar redan dom? Ni har alltså redan hunnti vara på polisförhör och rättegång alltså...hmmm

    Rättegångar med sexuella övergrepp på barn går snabbt.. Och att det är över på 3 och en halv månad är inte ovanligt
  • Anonym
    Tjenixen skrev 2013-03-06 20:42:47 följande:

    Rättegångar med sexuella övergrepp på barn går snabbt.. Och att det är över på 3 och en halv månad är inte ovanligt
    Det tog 1½ år för mig att enbart komma på förhör när min pappa utsatte mig för sexuella övergrepp, så i vissa fall (som oftast tas upp i media) kanske går snabbare. Men min pappa gick fri då jag inte kom ihåg så mycket ifrån tillfället. 

    Sveriges rättssystem suger.  
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-06 19:20:56 följande:
    Fattar ens en 10 åring innebörden av en graviditet?

    Det är väl bara att ge henne lite lugnade och åka till sjukhuset och genomföra det. Dom söver henne ju. Hon är 10 år och gravid med sin pappa, klart som korvspa att hon ska göra abort.

    Det är ju du som vuxen som måste få henne att genomföra det!
    Ja! För fan! Oansvarigt att inte göra detta
  • Tjenixen
    Anonym skrev 2013-03-06 21:15:30 följande:
    Det tog 1½ år för mig att enbart komma på förhör när min pappa utsatte mig för sexuella övergrepp, så i vissa fall (som oftast tas upp i media) kanske går snabbare. Men min pappa gick fri då jag inte kom ihåg så mycket ifrån tillfället. 

    Sveriges rättssystem suger.  

    mitt gick inte upp i media och från första polisförhör till dom var 2 månader
Svar på tråden Min 10 åring är gravid