• Niiisen

Vill ha flera barn men pappan får för många barn.

Jag bor ihop med mitt livskärlek och vår gemensamma lilla bebis och vv har vi hans grabbar 4 och 7 år gamla. Jag gick in i förhållandet och har gett mitt allt åt min sambos barn och deras familj men med tanke på att barnen är väldigt stökiga och livliga barn så kände jag att ett barn för mig räckte gott och väl för det skulle bli väldigt mkt vv men inget jag nämnt för gubben min utan mer min egen känsla men sen fick jag mitt första barn och kärleken till mitt barn är obeskrivligt och så stort! Och känner nu hur underbart det är med sitt egna barn och känner nu att jag skulle kunna ha en hel armé av dessa gossiga underbara ( skämt och sido) :) men iallafall ett barn till vill jag gärna ha. Men nämnde lite för gubben med glimten i ögat att jag gärna vill ha ett till barn i framtiden men då blev han lite allvarlig och tänkte rent ekonomiskt och praktiskt hur vi skulle kunna ha råd med så många barn, värt och nämna att vi betalar helt och hållet för hans barn då mamman inte har råd , så vi är som en 3 barns familj rent ekonomiskt,.. Även om jag vet att han har rätt så kunde jag inte låta bli och bli ledsen och känna att man ännu en gång kanske får gå åt sidan och lämna sin vilja åt sidan, då det är så att vara bonus mamma, man anpassar sig ständigt efter hans barn och allt vad det innebär men hur ska jag brottas med mina känslor om flera barn som dök upp nu när jag fick mitt eget barn. Vad säger ni och nån som har eller är i samma sits? Känner mig bara väldigt ledsen över detta och var inte känslor jag var beredd på att få.

• Svar på tråden Vill ha flera barn men pappan får för många barn.
  • Anonym

Du ska inte behöva ge upp fler barn bara för bonusarnas mamma inte kan betala för sina ungar så ni får dra hela lasset ekonomiskt!

• YummyMami

Då ska ni kanske sluta mjäka runt för mamman och se till att hon tar lite mer ekonomisk ansvar? Ifall hon får en massa underlättnader rent ekonomiskt och sen skaffar ni ett barn till. Sen mammans ekonomi kan ju få ett uppsving och då blir det självmant bättre för er. njut klart nu av bebisen och satsa på nästa om några år! 

Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Anonym

Vad menar du med "än en gång"?

Slut lägg skulden på hans barn.
    Det är NI som inte har råd med fler barn.  

• Niiisen

Ja vi har försökt detta också att mamman ska ta mer ansvar ekonomiskt men slutar med att barnen inte får de kläder och det de behöver då hon väljer att inte köper det. Och vi vill ju inte stå och se på när de går med trasiga kläder och för små så klart vi köper allt sådant just för att de inte ska behöva lida. Och vi har försökt även fråga om hon vill bidra med det hon kan men vi får alltid nej och har mer eller mindre gett upp den biten då vi alltid får samma svar. Och sen åker hon till London osv fast hon hävdar att hon inte har pengar så det handlar mer om viljan där och inte ekonomiskt. Pappan har skrivit över barnen på hennes adress osv för att hon ska kunna söka bidrag osv men det vet vi inte om hon gjort dock oavsett hävdar hon att hon inte har råd. Ekonomiskt bättre kommer hon inte få då hon är av den lata typen och tog henne år innan hon tog handsken ur och fick de jobb hon har nu. Och till dig du bittra anonym , läs mitt inlägg igen och tänk om, har inte skuldbelagt hans barn och att det skulle vara deras fel, betalar mkt för dessa barn så kom gärna tillbaka när du har nåt vettigt att säga tack. Och dessutom har både jag och min man bra betalda arbeten, vilken 3 barns familj har inte planering i sin ekonomi för och fördela det bra,,tror det är alla kära du. Poängen är att 2 av dessa inte är mina och inget fel i det utan känslan av att jag vill ha flera barn som nästan 90 procent av befolkningen vill så helt normala känslor men som bonusmamma har jag ett barn och vill ha flera. En familj utan bonusar behöver aldrig tänka riktigt så som jag gör nu.

• Anonym
    Niiisen skrev 2013-03-07 11:22:50 följande:
    Ja vi har försökt detta också att mamman ska ta mer ansvar ekonomiskt men slutar med att barnen inte får de kläder och det de behöver då hon väljer att inte köper det. Och vi vill ju inte stå och se på när de går med trasiga kläder och för små så klart vi köper allt sådant just för att de inte ska behöva lida. Och vi har försökt även fråga om hon vill bidra med det hon kan men vi får alltid nej och har mer eller mindre gett upp den biten då vi alltid får samma svar. Och sen åker hon till London osv fast hon hävdar att hon inte har pengar så det handlar mer om viljan där och inte ekonomiskt. Pappan har skrivit över barnen på hennes adress osv för att hon ska kunna söka bidrag osv men det vet vi inte om hon gjort dock oavsett hävdar hon att hon inte har råd. Ekonomiskt bättre kommer hon inte få då hon är av den lata typen och tog henne år innan hon tog handsken ur och fick de jobb hon har nu. Och till dig du bittra anonym , läs mitt inlägg igen och tänk om, har inte skuldbelagt hans barn och att det skulle vara deras fel, betalar mkt för dessa barn så kom gärna tillbaka när du har nåt vettigt att säga tack. Och dessutom har både jag och min man bra betalda arbeten, vilken 3 barns familj har inte planering i sin ekonomi för och fördela det bra,,tror det är alla kära du. Poängen är att 2 av dessa inte är mina och inget fel i det utan känslan av att jag vill ha flera barn som nästan 90 procent av befolkningen vill så helt normala känslor men som bonusmamma har jag ett barn och vill ha flera. En familj utan bonusar behöver aldrig tänka riktigt så som jag gör nu.
    Vad då? Har mamman inte underhållsstöd vid växelvis boende och barnbidraget? Har mamman ingen barnomsorg för sina barn? Svälter de när de är hos henne?

Varför försöker pappan inte få boendet av barnen?
  • Anonym

Ni får helt enkelt prioritera och dra in på något annat

• Niiisen

Ja vi har gjort det, men denna mor agerar på sätt som inte är sunt för barnen när hon känner sig påhoppad eller störs i sitt bekväma liv och pratar då skit med barnen och skapar en höna av en fjäder. Hon går inte diskutera med och det försvårar det hela väldigt mkt. Vad vi än säger och föreslår så går hon sin vilja fram oavsett. Hon betalar inte för barnen och tycket det är ok för dom och gå i dåliga kläder och aktiviteter vill hon inte stå för då hon anser att de får tillräckligt med ståhej på dagis/skola och samtidigt vill vi barnens bästa att de ska ha bra kläder och få ha sina aktiviteter så hur skulle de gå om vi lät bli. Och sen när vi står för aktiviteter och utrustningar så väljer hon att inte ta till träningarna då deg är jobbigt för henne och ta sig dit men vi har erbjudit att köra dom hennes veckor men det ville hon inte och har annat för sig så slutat med att en av grabbarna blev kickad ur laget för att han bara kom varannan vecka så denna mor som ni kanske nu förstår är inte av den lätta typen att resonera med.

• Niiisen

Hon får barnbidrag för 1 barn. Och vi har 50/50 så nåt annat stöd har hon då inte rätt till. Vet inte vad barnen äter där men store pojken har påpekat att de äter bara nudlar hos mamma men sanningen i det vet jag inte, barn kan ju också utrycka sig fel men sen att de inte skulle förvåna mig om det är så är en annan sak.

• Niiisen

Det är otroligt svårt för en pappa eller förälder i sig att få ensamvårdnad. Även om vi hellre ser att det skulle vara det bästa för barnen så är det en process som är nästintill omöjlig. Men vi ska föreslå för mamman om barnen ska bo här och med fri umgänge för henne men vi lär nog inte komma långt i den diskutionet men det är ett steg vi ska pröva och sen sätta in barnen hos barnpsykolog då de mår dåligt i separerade boenden.

Svar på tråden Vill ha flera barn men pappan får för många barn.