• Anonym

Barn på avbetalning !?

Blir så förbannad rent ut sagt. Mitt landsting betalar för 3 st IVF försök och för att mina man och jag skulle få vårt första barn krävdes 7 försök.
    Syskonförsök blir nu en statusfråga, ska det verkligen vara så ? Man får vård för sjukdomar man orsakat ( i vissa fall) Du får magsäcks operationer när du tryck i dig ofantliga mängder fel mat, chips och godis. Men vid en sjukdom som gör att du inte kan få barn på egen väg, då blir du själv betalning skyldig. Detta tycker jag är fruktansvärt. Många många fler än vad man tror har problem att skaffa barn och att det i slutändan kan handla ekonomin är ju ännu värre.
    Nu erbjuder vissa kliniker avbetalningar för att kunna göra IVF, men hur ställer man sig till detta ?
    Känns ju sjukt att ha avbetalning på ett ev barn.
    Vad tycker ni ?

• Svar på tråden Barn på avbetalning !?
  • Anonym

Aha, så jag har tryckt i mig ofantliga mängder fel mat, chips och godis? Det visste jag inte, min mamma måste alltså ha mixat ofantliga mängder fel mat och annat eftersom jag var fet redan som bebis.
    Tack för infon.

• viseversa

Bitter som satan hör jag. Barnlöshet är ingen hälsofara btw. Vilket fetma är.

• Harmagedon

Ts räknas inte som barnlös. Hon vill ha ett barn till. Man får inte alltid som man vill.

• Lava

Jag förstår att ingen av er som svarat TS har haft problem att få barn. Kan bara säga stort grattis till er !!!

• viseversa

Jag vill ha en villa i Sthlm på minst 150kvm men det är ju dyrt och en statusfråga. Men jag kanske ska få det betalt också? Jag menar jag har ju inte dom pengarna men vill ju ha denna villa så då ska jag ha det också. Skulle vara toppen nämligen.

• Harmagedon

Tycker inte att det är sjukt att skaffa sig ett barn på avbetalning. Vill man ha ett barn och har råd så är det väl bara att slå till. Det finns mycket det funkar att spara till men fertiliteten blir inte bättre med åren.

• Harmagedon
    Lava skrev 2013-03-07 21:07:06 följande:
    Jag förstår att ingen av er som svarat TS har haft problem att få barn. Kan bara säga stort grattis till er !!!

Vad vet du om det?
  • yohio

Hur tänkte du när du skrev denna TS ? Fruktansvärt dåliga jämförelser !

• Anonym

Ska man nu jämföra med GBP, vilket TS gör, så får man ju en operation. TS har fått tre IVF-behandlingar. De är nu inte längre ofrivilligt barnlösa, eftersomde har fått ett barn. Att syskon är en statusfråga håller jag inte med om, men det blir ju en fråga om ekonomi... Fast å andra sidan - om ni inte har någon konstaterad svårighet,. Utan barnlösheten är "oförklarlig", så finns det ganska goda möjligheter att bli gravid ändå. Iaf baserat på min inofficiella undersökning... . Faktum är att jag har 6 väninnor som fått första barnet genom IVF, efter oförklarlig barnlöshet. 5 av dem har blivit spontant gravida efter det, och fått flera barn. Den sjätte fick barn såpass nyligen att syskon inte varit aktuellt.

Svar på tråden Barn på avbetalning !?