Ja, men det är ju bra du har några veckor på dig att fundera å hur du vill göra Anninha.
Som sagt tre månader känns länge, men du måste verkligen njuta av er dag och försöka lägga det åt sidan så gått det går om det inte skulle funka.
Ska ni gifta er i Frankrike? För det var där du bor va? :)
Jag har två vänner och min svägerska som vet om lite av det. Men mina vänner är inte direkt inne i barnsvängen än..så känns inte som dom förstår, men ändå skönt att prata av sig lite.
Min svägerska är nog den som vet om mest, men tycker det är svårt att prata med henne nu, då hon är gravid med sitt fjärde. Så känns inte direkt som hon förstår heller.
Är också ofta ledsen och deppig, spec efter mensen kommit. Men har varit lite bättre nu efter vi har fått hjälp.
Men lte orolig hur man ska reagera om inte pergon funkar snabbt..
Men känns bättre nu när sambon var med och träffade läkaren och så, känns mer som om vi är två om det nu.
Vet inte riktigt vad hon menar med att jag reagera bra på Proveran, antar att jag får regelbunden mens. Mensen kommer alltid dag 28 när jag tar det, så tror det är det hon menar.
Förra gången jag var hos läkaren så sa hon ju att hon ville att min sambo skulle vara med nästa gång, så det var han ju. Så när vi kom så fyllde vi i ett papper som man gör när man ska börja med utredning, Typ längd, vikt, jag fick frågor om min mens, om den var orgelbunden och så, om jag äter p-piller, hur länge osv.
Hans frågor var mer om tobak/rökning, mediciner, allergiger, sjukdomar osv.
Sen när vi kom in så gick hon igenom papperna och räknande ut vårt BMI, och rökningen och tobaken då min sambo snusar och röker nån gång ibland.
Känns så irriterande att man måste gå igenom och prata om det, och då min sambo är liite överviktiing, och hon var på honom lite om det, så kan man inte låta bli å tänka på dom som röker två paket om dagen och/eller väger 60 kg för mycket och blir gravida hur lätt som helst.
Men hur som helst, så gav hon min sambo ett papper och sa vart han skulle ringa å boka tid för å lämna testet osv, så det är väl något som han var tvungen att göra för att göra utredningen.
Men när jag läste om pergon på nätet, så stod det att man var tvungen att lämna prov om man skulle börja med det, men det kanske inte?