Inlägg från: Anonym (proppen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (proppen)

Vaxpropp? OMG va äckligt!!!

Har hört dåligt i ett par dar nu. Hade sån revaxör hemma, har aldrig funkat innan, men nu var jag verkligen stendörv..nästan iaf.. Droppade i droppar och väntade i en halvtimma, tog sen den röda gummibollen o fyllde med vatten, ett par gånger.

Efter en stund kommer det ut en svart hård grej, nästan som en ärta!! Det var såå äckligt!! Hur har den fått plats inne i örat?? Men vilken lättnad. Har ni haft såna här problem? har ni kunnat fixa det själva hemma?
    Var det så äckligt för er oxå?Kräks 

• Svar på tråden Vaxpropp? OMG va äckligt!!!
  • Anonym (proppen)
    Anonym skrev 2013-03-08 00:28:50 följande:
    Hur får man ut vaxet ?

Brukar vanligtvis gå till distriktssköterskan, vilket jag gjorde med första örat. Hon tar som en stor spruta med vatten i och skjuter in i örat två tre gånger. då åker förhoppningsvis all skit ur.

Med andra örat tog jag revaxör och sen sprutade jag in vatten själv, och det blev bra tillslut det med. 
  • Anonym (proppen)
    Anonym skrev 2013-03-08 00:35:47 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

Urk, såg ju läskigt ut... Undra varför dom pillade ut den? bättre att skjuta in vatten, så kommer den av sig själv
  • Anonym (proppen)
    Frontline skrev 2013-03-08 01:28:31 följande:
    Jag skippar revaxör och kör direkt med gummitutan i örat och får ut en del vax varje gång,
    Visst det är vidrigt men helt underbart efter att skiten har kommit ut och man hör vettigt igen..

Min vaxpropp var en stor svart hård klump, så det hade nog inte bara räckt med gummitutan. Revaxöret gör ju att det löser upp sig lite. Jaaaavisst är det underbart när man hör igen. Man undrar oxå hur denna stora klump fått plats i lilla öratDemon
Svar på tråden Vaxpropp? OMG va äckligt!!!