Fodrade gummistövlar eller inte?
När det är slaskigt ute och snön smälter använder ni fodrade gummistövlar eller vanliga gummistövlar med raggsocka i?
När det är slaskigt ute och snön smälter använder ni fodrade gummistövlar eller vanliga gummistövlar med raggsocka i?
Mina barn ha en fodrad stövel, Neoprenstövlar från Vincent, kan tycker jag. Dem är kanonbra tycker jag.
Med fodrade vet man ju att det alltid är varmt, men ett par ofodrade kan användas i stort sett året om. Vi har visserligen inte mycket snö i skåne, men ofta slask när det väl snöat. Vi har ett par vinterkängor och ett par lättfodrade gummistövlar och så väljer vi efter väder. Dottern påstår att gummistövlarna är varmare, men jag misstänker att de är de tjusiga ränderna som fällt det avgörandet
Jag hade köpt ofodrade och en tjock socka i. Senare i vår när värmen kommer bluir det ju apvarmt med fodrade stövlar.
Ull sula och dubbla ullsockor så kan man skala av under dagen, hade själv fodrade stövlar som barn mamma hann reklamera två par för att de tog in vatten innan hon fattade att jag svettades rejält i dessa
Jag tycker att fodrade gummistövlar är tippen. När det är för varmt med vinterkängor använder mina barn fodrade gummistövlar medan det är slaskigt och sen går de över till goretex-gympaskor och vid behov vanliga gummistövlar. Vi köper ofta begagnade gummistövlar så det blir inga jättekostnader. Vi bor i Östergötland.
Hehe toppen menar jag
Vi bor också i Östergötland! Tack för alla svar:)
Tycker fodrade är jättebra. Köper på Coop för där. Har de fina mönster som dottern gillar. När det blir plusgrader så byter vi från vinterkängor till fodrade gummistövlar och sedan till ofodrade när det bli varmare.
Vi har de fodrade från vincent sjukt bra o bra passform (sitter liksom fint runt foten o inte stora o sladdriga). Har typ alla storlekar, alltså använt i alla år.
Vi åker nog och kollar på ett par fodrade gummistövlar sen till sonen.
När jag var i skoaffären med mitt barn, då knappt 1,5 år gammal, för att kolla på fodrade gummistövlar just inför "snösmältningsperioden" så kollade de på mig och sa att visst fick jag gärna köpa om jag ville,men de ansåg det helt onödigt eftersom vi hade jättebra goretex vinterstövlar som andades och var vattentäta, och när de blev för varma så skulle vanliga gummistövlar med ett par varma strumpor i vara alldeles perfekt. Så det har jag kört vidare på efter det, och det har funkat prima!
Vi har ett par viking gore-tex vinterskor till sonen men efter att ha badat i dessa stora vattenpölar som fanns för ett par dagar sen tog sig vattnet in underifrån och in genom skon. Sen rekommenderade en kompis fodrade gummistövlar. Jag kollar nog med de i affären, vi har ju klarat oss utan fodrade gummistövlar tidigare år.
Nu har mina barn klarat sig på samma par neoprenstövlar både höst och nu till våren. Men risken är ju att dem växer ur dem, sen kan lillebror ärva storasysters eftersom dem inte använd någ jättelång säsong. Har även barn som vägrar sockor så då är ju fodrade bättre.
Jag brukar leta bra priser på nätet.
Fodrade gummistövlar är bra, men först när temperaturen går över +5, dessförinnan är de iskalla. Känns som om det är långt kvar.....-8 i Stockholm i morse.
Vinterskor. Fodrade gummistövlar. Gummistövlar. Så ser turordningen ut hos oss. Dagis har börjat använda de fodrade gummistövlarna har jag sett... Tycker det är lite tidigt?
Vi har fodrade gummistövlar, vinterstövlarna började läcka. *s* Sonen är 5 och vill inte ha raggsockor, så då vet jag att han håller sig varm om fötterna när skorna är fodrade.
Jag upplever att fodrade gummistövlar är lika onödigt som fodrat galonställ. Vi har båda delarna (ärvda), men har aldrig använt det.
Vi har goretex-kängor nu (vintervariant), sen har vi tunnare goretex-skor och sen är det lagom varmt för ofodrade gummistövlar.
Älskar både fodrade gummistövlar och fodrade galonisar. Toppen så man slipper lager på lager på lager. Min treåring ska absolut klä på sig själv så det skulle ta timmar om man skulle hålla på med lager.