Anonym (Styvmamma) skrev 2013-05-13 11:24:58 följande:
Jag är en styvmamma till en kille på nu 6år.. Jag o min samb blev ett par 3 månader innan hans son skulle komma. Sambon har inte varit tillsammans med mamman. Biomamman trodde direkt att ví skulle elva lyckliga familjen liv men de va inte alls vår avsikt utan sambon ville ta sitt ansvar för sin son men mamman gjorde allt för o göra detta svårt för honom. Hon gillade inte mig alls o vi har haft våra bråk hon o jag. Nu 6 år senare så pratar vi ytterst lite med varandra. Sambon o jag har nu 2 barn tillsammans som är 4 o 10månader o biomamman har en på 6månader. Bonusen har sen han varit 4år fått vara varannan helg men har nu sagt själv till mamman att han vill vara hos oss mera vilket gör pappan glad då han tycker att de hinner går för lång tid innan de ses.. De känns skönt att biomamman lyssnar på sitta barn o slutat vara s själviska som hon har varit. Men jag o biomamman kommer nog inte få en bättre relation utan den får vara som den är..
Tro mig, man tror det.. Å det känns inte alls kul i sitt mammahjärta..
För mig var det så att jag var så inne i att om jag skulle ha barn skulle jag ha stadig inkomst, stadigt förhållande och ett bra boende... Och allt det trodde jag att ja hade, och jag hade det!! Jag har fast jobb och vi hade köpt hus!! Och vårt förhållande var toppen!! Men tyvärr gick det fel efter vägen!! Och vårt förhållande var inte så bra som det var från början... Därför känns det skit nu att nån annan brud ska komma å ta det ifrån mig.. Allt jag ville ha.. Och nu ska jag dessutom bo bara halvtid med min dotter, Min dotter som jag helst av allt vill ha varenda sekund!!!!
Var glad att du får ha dina barn konstant!! Det är verkligen inte kul å veta att nån annan som man inte känner eller har nån aning om vem det är ska ha med ens barn att göra!! Jag är ju hennes mamma.. Hon som alltid vill vara där när hon är ledsen eller upprörd eller när det händer nå nytt och kul!!
Sen är det också så här.. att mitt barns far ville alltid att jag skulle bli en mor åt hans barn!! Men jag sa jämt å ständigt.. Jag är inte deras mor och kommer inte bli det... Men däremot kan jag vara en super bra vän och en dom kan vända sig till Men jag vill inte ta och bli deras mor för dom har redan en...
Och jag är nu rädd för att hans nya ska försöka bli som en mor till mitt barn.. Eftersom han proppa på mig om att bli mor åt hans tidigare....
Sen är det mkt känslor som ligger kvar för mig också.. Jag känner fortfarande starkt för exet!!