• Anonym (Sorgligt)

Att bara köpa eldorado och andra billiga märken. Sorgligt

Stod bakom en dam i kassakön och hon lade upp eldoradovara efter eldoradovara. Hon köpte ingenting av bättre kvalitet och det var så gott som bara ätbara produkter som lades upp på banden. 

Känns det inte sorgligt att bara kunna köpa de billigaste produkterna? För inte kan väl någon välja att köpa produkter av sämre kvalitet för att de vill köpa dessa? 

• Svar på tråden Att bara köpa eldorado och andra billiga märken. Sorgligt
  • Dixie
    Anonym (Sorgligt) skrev 2013-03-08 09:06:45 följande:
    Stod bakom en dam i kassakön och hon lade upp eldoradovara efter eldoradovara. Hon köpte ingenting av bättre kvalitet och det var så gott som bara ätbara produkter som lades upp på banden.  Känns det inte sorgligt att bara kunna köpa de billigaste produkterna? För inte kan väl någon välja att köpa produkter av sämre kvalitet för att de vill köpa dessa? 

Anonym (Sorgligt) skrev 2013-03-08 09:06:45 följande:
    Stod bakom en dam i kassakön och hon lade upp eldoradovara efter eldoradovara. Hon köpte ingenting av bättre kvalitet och det var så gott som bara ätbara produkter som lades upp på banden.  Känns det inte sorgligt att bara kunna köpa de billigaste produkterna? För inte kan väl någon välja att köpa produkter av sämre kvalitet för att de vill köpa dessa? 

Jag tycker det känns mer sorgligt att du tror att bara för att det står ett finare märke på en vara att det skulle betyda att det är bättre......
  • Anonym (Sorgligt)
    Dixie skrev 2013-03-08 09:09:44 följande:

Jag tycker det känns mer sorgligt att du tror att bara för att det står ett finare märke på en vara att det skulle betyda att det är bättre......
    Man behöver bara kolla på exempelvis köttmängden i korv och köttbullar, innehållsförteckningen på bröd osv. De billigaste märkena är sämre än de som kostar mer. 
  • Topcom

..och det sorgligaste av allt är att du faktiskt kollar vad andra handlar och bryr dig. Vilken normal människa startar en tråd som denna? !

• SupersurasunkSara

*S* Jo, man kan välja en billig produkt bara för att man vill Jag väljer ofta Eldorado tex, på vissa saker, för ser du, jag läser på baksidan av förpackningen och vet du? Ibland står det EXAKT samma varudeklaration på en billig produkt som på en dyrare  Ibland är det dessutom högre köttmängd i en billig korv än en dyrare.

Alla varor som det står 'Willys* på är samma som det står 'Hemköp' på tex, det är samma produkt, men olika etikett bara.   

• Anonym
    Dixie skrev 2013-03-08 09:09:44 följande:

Smaken är som baken och rätt ofta får man vad man betalar för....

Eldorado kommer inte äver vår tröskel härhemma, vår sjuåring känner skillnaden på tex eldorados majs kontra Green Gigant.

Jag förstår att man kanske inte ha råd att enbart köpa mat av bra kvalite men jag tycker uppriktigt sagt synd om människor som med bestämdhet hävdar att Eldorade mfl märken är av samma kvalite som lite dyrare märken. Mitt råd är att läsa innehållsförteckningen och se vad du betalar för  
  • Varla

... så du tycker att det är sorgligt att någon annan gör som den vill?

• stickkontakt

Ja, hon kanske sparar pengar och köper något dyrt och fint som hon verkligen vill ha. Hon kanske slipper ta ett dyrt lån på så vis. Eller så har hon lite pengar just nu, och väljer att leva efter tillgångarna istället för att sätta sig i en skuldfälla. Hon kanske har en jättedyr hobby som hon väljer att prioritera framför dyr mat. Ja hujedamig vad sorgligt.

• Anonym (IcaBasic)

En fråga, vad är de för fel på dessa märken?? 
    Jag köper ofta IcaBasic, Eldorado, copps egna, willys med mera.

De sorliga är att du hänger upp dig mer på vad andra har för smak och vad andra handlar!  

• dinfina85

Lägger hellre pengarna på något annat och köper willys, eldorados, Icas ect .

Vissa grejer är godare, vissa samma och visse ej lika goda.....

• Anonym (IcaBasic)
    SupersurasunkSara skrev 2013-03-08 09:12:57 följande:
    *S* Jo, man kan välja en billig produkt bara för att man vill Jag väljer ofta Eldorado tex, på vissa saker, för ser du, jag läser på baksidan av förpackningen och vet du? Ibland står det EXAKT samma varudeklaration på en billig produkt som på en dyrare  Ibland är det dessutom högre köttmängd i en billig korv än en dyrare.

Alla varor som det står 'Willys* på är samma som det står 'Hemköp' på tex, det är samma produkt, men olika etikett bara.   
    Precis så upplever jag de med!
Svar på tråden Att bara köpa eldorado och andra billiga märken. Sorgligt