• TheCurious

Har du levt i ett destruktivt förhållande? Jag behöver verkligen din hjälp!

Hej,

det är nämligen så att jag för tillfället skriver mitt examensarbete på ett universitet i Sverige, där jag har tänkt skriva om kvinnor som har levt i ett destruktivt förhållande.

Därför söker jag efter kvinnor som har levt i ett destruktivt förhållande med fysisk och/eller psykisk misshandel som kan tänka sig ställa upp och svara på frågor angående upplevelsen av hjälp och stöd av samhället under förhållandets gång samt upplevelsen av att leva i ett destruktivt förhållande.

Om intresset finns att ställa upp(vilket uppskattas ENORMT mycket), får Du jättegärna inboxa mig för mer information. Frågorna kommer jag ställa via mail, detta för att du ska vara mer bekväm och få tid på dig att svara samt då det är ett så pass känsligt ämne kan jag förstå att Du inte vill ställa upp på att träffas och intervjuas och jag respekterar det. I uppsatsen garanteras anonymitet.

Hoppas på att få lite respons!!

Tack på förhand

• Svar på tråden Har du levt i ett destruktivt förhållande? Jag behöver verkligen din hjälp!
  • felix le chat
    TheCurious skrev 2013-03-08 19:49:47 följande:
    Hej,

det är nämligen så att jag för tillfället skriver mitt examensarbete på ett universitet i Sverige, där jag har tänkt skriva om kvinnor som har levt i ett destruktivt förhållande.

Därför söker jag efter kvinnor som har levt i ett destruktivt förhållande med fysisk och/eller psykisk misshandel som kan tänka sig ställa upp och svara på frågor angående upplevelsen av hjälp och stöd av samhället under förhållandets gång samt upplevelsen av att leva i ett destruktivt förhållande.

Om intresset finns att ställa upp(vilket uppskattas ENORMT mycket), får Du jättegärna inboxa mig för mer information. Frågorna kommer jag ställa via mail, detta för att du ska vara mer bekväm och få tid på dig att svara samt då det är ett så pass känsligt ämne kan jag förstå att Du inte vill ställa upp på att träffas och intervjuas och jag respekterar det. I uppsatsen garanteras anonymitet.

Hoppas på att få lite respons!!

Tack på förhand
    Hej

Fins det ett vetenskapligt konsensus eller definition över vad som anses som psykisk missnadel ?

Har du i så fall texten tillgänglig ?

Termen används ofta men jag har aldrig hittat vad som ingår eller avses i termen.

Tack på förhand.
  • TheCurious
    MrsKnapa skrev 2013-03-08 20:28:36 följande:
    Jag kan ställa upp!! Levde i skiten många år..
    Hemskt att du har behövt gå igenom något sådant, med det sagt uppskattar jag verkligen att du är villig att ställa upp och hjälpa mig med min studie. Jag inboxar dig för mer information. TACK!!
  • TheCurious
    felix le chat skrev 2013-03-08 20:37:33 följande:
    Hej

Fins det ett vetenskapligt konsensus eller definition över vad som anses som psykisk missnadel ?

Har du i så fall texten tillgänglig ?

Termen används ofta men jag har aldrig hittat vad som ingår eller avses i termen.

Tack på förhand.
    Hejsan,

om du bara vill ha kort information om vad psykisk misshandel kan innebära kan du läsa lite om det på följande länk: kvinnofridslinjen.se/index.php
    att inte glömma är att detta är deras egna definition på psykisk misshandel.

Vidare kan du läsa om normaliseringsprocessen om du är intresserad av att läsa om vad som sker i en sådan "process" hoppas information var hjälpsam.

• andetag

Kan man få tillgång till den och få läsa sen? Jag kan ställa upp. Bara att inboxa mig!

• TheCurious
    tobiq skrev 2013-03-08 21:46:36 följande:
    Jag kan tänka mig att ställa upp, bara att inboxa!
    Jag har nu inboxat dig! Uppskattar verkligen din hjälp. Tack, tack!!
  • TheCurious
    andetag skrev 2013-03-08 21:51:39 följande:

Kan man få tillgång till den och få läsa sen? Jag kan ställa upp. Bara att inboxa mig!

Jag har nu inboxat dig, och som jag skrev där så är det fullkomligt möjligt att få tillgång till uppsatsen sen. Dock kan det dröja 2-3 månader tills den är färdig sen tills den har blivit examinerad. :) Tack på förhand, andetag!
  • TheCurious

Jag behöver 2-3 till intervjupersoner om det finns fler som kan tänka sig ställa upp och hjälpa mig med min studie. :)

• TheCurious
    Blåbäret0 skrev 2013-03-10 17:06:51 följande:
    Jag kan vara med... :)
    Delar gärna av mig av mina erfarenheter!
    Tack så jättemycket för din hjälp! Jag har inboxat dig med mer information :)
  • TheCurious

Hej igen allihopa.

Nu är jag här ute och söker igen. Då några av olika och antagligen väldigt vettiga skäl har valt att inte delta behöver jag nya intresserade intervjupersoner. Känner du att du har tiden att avsätta för att hjälpa mig med mitt examensabete genomatt svara på några frågor får ni jättegärna inboxa mig så tar jag kontakt med er.

Tack på förhand!

• TheCurious
    Gspot skrev 2013-03-20 21:48:35 följande:
    Du får gärna inboxa!

Tack så jättemycket! Jag hör av mig till dig via inboxa :)
  • borken angel

Hej,
    jag kan tänka mig hjälpa dig då fått uppleva en destruktiv period av mitt liv.

Är det anonymt och inboxar du mig frågorna?

• TheCurious
    borken angel skrev 2013-03-22 15:07:40 följande:
    Hej,

jag kan tänka mig hjälpa dig då fått uppleva en destruktiv period av mitt liv.

Är det anonymt och inboxar du mig frågorna?

Uppskattar att du vill hjälpa mig! Behöver all hjälp jag kan få för tillfället.

Ingenting som kan kopplas till dig kommer att användas i uppsatsen. Alltså är du helt och hållet anonym i sina svar. Och det är bara jag som kommer att ha tillgång till svaren.

Jag inboxar dig frågorna.

Tack!!
  • Danni70

Psykiskt och fysiskt misshandel ledde till grov misshandel med vållande till annans död i min familj, jag och min mamma vill ställa upp, jag har sedan 1991 hjälpt många människor eftersom jag önskar ingen det vi gick igenom 3:e mars 1991 här i Sverige. Ett av de mest grova fallen här i landet. Skriv om du vill. Men vill i förväg att du ska veta att jag gör detta just för att vi vill inte att vår historia upprepas, hos någon nånsin. Jag kan bara önska att alla människor vore mer harmoniska i sig själva i denna materiella och uppochner värld

Svar på tråden Har du levt i ett destruktivt förhållande? Jag behöver verkligen din hjälp!