• Zocute

Har någon mer ont mellan brösten och magen???? SVINONT!!!!

Hej,

Hr sen v 20 från o till haft sjukt ont precis under brösten. En brännande känsla som INTE är av bygeln utan sitter innanför huden lixom. Det känns som eld eller att man har ett kraftigt blåmärke, men inga märken bara jätteont!

Kan tänka mig att det är livmodern som trycker ut huden från sitt fäste lixom. Nu, sen v 26 gör det ont varje dag.... Smärtan e nästan värre en ryggen eftersom man inte kan göra nåt åt den...

Vet nån vad det är, eller känner någon igen sig????

• Svar på tråden Har någon mer ont mellan brösten och magen???? SVINONT!!!!
  • Fyra

Du ska ringa din BM och be henne kolla blodtryck och ta ett urinprov. Jag tror att du lider av magkatarr men det kan va nåt annat också, bättre att kolla upp. Havandeskapsförgiftning kan ge symptom som du beskriver. Men ta det lugnt, det är ingen fara. Ring Bm och fråga. Kram

• Aurora

det är inte gaser då?Jag hade så...och fick tabletter mot det för att se om det verkligen var det och vips så var det borta.Fast inte säkert du har samma ju...

• Fyra

Det kan va det med. Men kolla.

• drakon

Precis sån smärta hade jag när jag väntade min son. Läkaren sa att jag fått magkatarr i övre magmunnen. Man kan lätt få det om man småäter som man gör när man är gravid. Det blir ju inte bättre om man kräks heller för då får ju magmunnen jobba ännumer. Tabletter mot halsbränna kan hjälpa.

• Fru H

Jag vet inte om det jag kände är samma som du, men jag hade också en brännande smärta under brösten i de veckorna av graviditeten du beskriver.

Det kändes som om det drog och slet i de översta magmusklerna, det var jobbigare på kvällen än på morgonen, och det lindrades alltid när jag la mig ner.

Min bm sa att det finns något som heter bukhinna, och att det nog var den som tänjdes och frestades på av min växande mage. Runt v 30 började det släppa, och efter att magen började sjunka har jag inte känt det över huvud taget. En stor lättnad!

/fru H, 39+1

• Zocute

Fast det gör inte ont I MAGEN utan ovanför uppe på revbenen....
    Mellan hud och revben, precis under brösten...1 cm under typ..

Det lättar när jag armarna i kors over magen och trycker ner den.....

• Fyra

Tror ändå att det är magkatarr för den sitter precis där du menar. I mellangärdet precis under bröstbenet i diafragman, där sitter de nerver som blir irriterade och kan orsaka magkatarr. Har du sura uppstötningar, halsbränna, svårt att sova mm???

• Zocute

Mja, svårt att sova har jag....men det är mest för smärtan i ryggen....

Jag ska ringa å kolla.... Tack för svaren! ;)

• coffee

Tror oxå att det är magkatarr. Precis där får jag alltid ont när den blossar upp. Tills du får tag på en läkare kan du prova receptfri medicin typ Gaviscon.

• Zocute

Har frågat BM och hon hade hört det förr.
    Det är som jag trodde livmodern som trycker ut huden där den annars sitter så tight mot revbenen. Nu har jag fått en pytte-svullnad som är helt bedövad, inte mot smärta men mot beröring. Kliar jag på den så känns det som det känns i kinden när man bedövat hos tandläkaren. Kusligt! Men man får väl stå ut....

• Jolie

hej
    blev "glad" när jag läste ditt inlägg Zocute! Känner precis likadant och jag tror att det är bukhinnan som töjs och grejerna trycks ihop i magen så man får ont. Jag är i vecka 23 och har som du en liten svullnad under höger bröst typ.Vi får sträcka på oss(det tipset fick jag från min BM) och hålla ut!!

• ElinÖland

Varje gång jag sovit dåligt, stressat mycket och oroat mig, så får jag också en sån smärta.. Det går över om jag vilar och äter ordentligt med mat !
    Bm trodde att det var kroppens sätt att säga ifrån när det blir för mycket!

Mvh

• gluttan

Jag hade nåt liknande i förra veckan å ringde min bm...hon sa att det kunde vara halsbränna, man kan kan få ont och en känsla av att det brinner...det kan även bero på att livmodern växer oxh trycker upp tarmar sånt...hoppas att det ordnar sig!

Kram

Svar på tråden Har någon mer ont mellan brösten och magen???? SVINONT!!!!