• Anonym

Hur stor är chansen för gemensamvårdnad?

Hur gammalt är barnet, hur ofta har han umgänge? Varför vägrar mamman?

• Anonym
    Forsström skrev 2013-03-10 15:55:33 följande:

Barnet är 6år. Mamman är bara ute efter o vara elak mot min sambo.
    Vad menar du? Har han umgänge? Bor de nära varandra?
  • Anonym
    Forsström skrev 2013-03-10 16:07:51 följande:

Bonusen föddes 3mån efter att jag o sambon blev tillsammans. Har är ett "one night stand" men lika älskad ändå. Mamman har från början försökt mot arbeta min sambo som vill ta sitt ansvar.  Han har haft sonen varanan helg sen han va 3år o vill nu ha vv för o få mera tid men honom.
    Sambon o jag har 2 gemensama barn nu. Bonusen säger att han vill vara här mer men de tycker inte mamman att han behöver o jag får inte hitta på grejer med honom. Typ som gå på fotboll så vi båda gillar men de går bra att bonuspappan gör de. 

De va lite info..     

Då måste pappan samla bevis för att mamman motarbetar honom och minimerar umgänge utan anledning och styr och ställer över barnets tid hos er som hon inte får göra. Sen blir det nog ganska enkelt för pappan!
  • Anonym
    Forsström skrev 2013-03-10 16:42:31 följande:

Vi har gjort de o de sa att de är mamman sm ska ringa dit o boka en tid. Vi är inte helt hundra på att hon tänker o göra de. Så funkar hon..
    Va? Vilket skitsnack. De ska erbjuda ett samarbetssamtal och kalla pappan och mamman.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2013-03-10 16:47:34 följande:
    Det är ju jättesvårt att säga om han kan få gemensam vårdnad eller ej, utifrån denna lilla info.
    Du tycker att mamman är elak - hon i sin tur kanske tycker att din sambo är elak.

Förstår du hur jag menar - det är lätt att det blir pajkastning i sådana här fall.

Dessutom är det ju umgänget som det gäller o inte vårdnaden.
    Gemensam vårdnad innebär inte per automatik varannan veckas boende, likväl som enskild vårdnad inte utesluter varannan veckas boende heller.

Be din sambo att ringa en familjerättsadvokat/jurist för att be om råd. 
    Det gäller säkert båda sakerna.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2013-03-10 17:05:57 följande:
    Ja det är mycket möjligt, men det som TS beskrev som ett problem var ju att mannen ville ha sonen boende hos sig varannan vecka o det motsatte sig mamman.
    Så vårdnaden kan man ju egentligen lämna dithän o sedan fokusera på att lösa umgänget. 
    Varför? Det är dumheter att inte ha vårdnad om det barn man har!
  • Anonym
    Forsström skrev 2013-03-10 17:17:00 följande:

Mamman motsätter sig allt. Vi frågade sonen i veckan då vi träffade honom i affären om man ville komma till oss på tors istället för fredag så kan kunde hänga med mig o barnen o en utflykt men när sambon frågade mamman så va svaret: varför ska han vara med dom när inte du (sambon) är hemma. Då kunde han lika gärna vara hos henne. 

De har nyligen flyttat o bonusen har bytt skola men inte börjat än för mamman skyller på att läraren inte är där så då man kan han inte börja. Låter underligt med de är svaret sambon fått då han frågade..   

När vi ska på sommarutflykter så bjuder vi med bonusen fast de inte är vår helg o han vill följa med men sen är de som om mamman erbjuder nåt annat o då vill han med på de istället.  Har alltd varit så.     
    Han ska sluta vara så snäll!
  • Anonym
    Forsström skrev 2013-03-10 17:22:49 följande:

Har jag oxå sagt. Men de är inte lätt i alla läget då hon verkligen utnyttjar att hon har makten. Han har blivit arg o verkligen sagt ifrån men de är som att de inte går in hos henne. Vi hade tjafs med henne inför jul då hon skulle ändra på dagar men de gick vi inte med på o då vart de livat..
    Vilken skitmorsa! Bryr hon sej alls om barnet?
  • Anonym
    Forsström skrev 2013-03-10 17:32:51 följande:
    Ibland undrar man.. När min sambo började prata med henne om att han ville ha gemensamvårdnad så slutade hon skicka med kläder för att de skulle vi stå för då. Men hon vägrade skriver på papperna hemma utan ville till familjerätten o göra de.. Fattar ite hur hon kan kräva att vi ska stå för kläder när de inte en gott igenom. Hon har både underhåll o bb att köpa kläder för. O den som led mest av o inte ha kläder med sig va barnet.  
    Ursäkta språket men fy fan vad svinigt!!
  • Anonym

Barnet är kanske det enda den mamman har. inte konstigt att hon inte vill ha varannan vecka osv.
    du har sambo, två barn o säkert mkt annat i livwt också, nu ska du komma o dessutom ta hennes barn. ja, så kanske hon känner vad vet jag. om barnet dessutom inte var önskat inte från pappans sida iaf så är det inte konstigt att hon drar öronen åt sig. varför ska ni ha med barnet på helger för? gör utflykterna på er helg!!

Svar på tråden Hur stor är chansen för gemensamvårdnad?