Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Hänga ut otrogen person?

Xenia skrev 2023-03-31 14:27:48 följande:
    Fråga dig först varför du vill berätta. Är det för att den otrogne mannen varit ihop med din sambo tidigare och även försökt få till det med henne senare, att du är svartsjuk/vill hämnas? Skulle du varit lika angelägen om det varit en annan bekant man?

Den otrogne mannen har förstås största skulden för sina otroheter. Men har inte de kvinnor som så gärna låter honom vara otrogen med dem något ansvar alls? T ex din sambo?

Du tycks ju inte känna varken mannen eller hans fru särskilt väl. En annan sak är om du (eller din sambo) varit god vän med hans fru, då tycker jag det är rimligt att berätta för henne. Har du diskuterat saken med din sambo förresten?
    Tycker det är ett fullgott skäl att hänga ut honom. Han försök är inte bara riktat mot ts sambo utan blir även ett slag mot ts.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Dansband? Tror frun vet...) skrev 2023-03-31 14:47:39 följande:

Spelar han i ett dansband som turnerar måste ju frun förstå att han vänstrar? Det hör liksom till dansbandsgenren att göra så.

Så om hon, frun, inte fattar det det verkar osannolikt. Antagligen har de en tyst överenskommelse att han kommer göra detta och frun är tvungen att leva med det.

Tror du Casper Janebrinks fru visste om vad som hände innan han skulle bli farsa på nytt...Tror inte det.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Dansband? Tror frun vet...) skrev 2023-03-31 18:08:58 följande:
    Det räcker ju att se en ansiktsbild på honom så förstår nästan vem som helst att det där en sliskig snubbe som kommer sätta på andra kvinnor så fort du vänder ryggen till. Lägg till dansband till det.
    Kan så vara... din bedömning... men tror felet i.s.f. var att de runt om som visste (och det var nog många) inte talade om det för hans fru så hon kunde ta SITT beslut. Inte bara bli tvungen att dansa...(Haha) efter hans pipa Gravid.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Dansband? Tror frun vet...) skrev 2023-03-31 19:17:56 följande:
    Jag kanske är lite cynisk men jag tycker många män är så uppenbara slemproppar att man får vara väldigt korkad för att inte förstå att en slempropp kommer bete sig som en slempropp.

Hela Caspers uppsyn är: "Hej jag är en slempropp". Kolla leendet, den kisande milda men egentligen rovdjursaktiga (dålig ulv i fårakläder)- blicken, frisyren, skäggstubben, klädseln. En man som inte vänstrar ser inte ut sådär.
    Visst, men då är det väl ok för ts att hänga ut slemproppen han har ont av.
Svar på tråden Hänga ut otrogen person?