tredje trimestern Norrköping
Jag tänkte att det kanske vore dags att hoppa till tredje trimestern nu eftersom vår diskussion ligger kvar i första och de flesta är väl i tredje nu?
Jag tänkte att det kanske vore dags att hoppa till tredje trimestern nu eftersom vår diskussion ligger kvar i första och de flesta är väl i tredje nu?
Hej alla!
Nu börjar det närma sig för några här inne. Hur mår ni?
Själv åkte jag på magsjuka i påskhelgen. Verkligen ingen höjdare som gravid...
Å nu verkar det som om magsjukan har triggat igång mitt gravidillamående för jag kan inte sluta kräkas. Är helt slut å vill bara sova om dagarna.
Sitter nu å försöker komma fram på lovisamottagningens telefontid för framför mig dom närmaste sju dagarna har jag 6 tolvtimmars nattpass och det kommer bara inte gå....
Sen är det graviditetspenning som gäller.....
Jaha så lätt var det visst inte.
Fan så nedslående....
Kämpat som ett as sista tiden med foglossningen å så nu detta med kräkningarna. Men näe, min bm trodde inte att dom kunde sjukskriva mig sista tiden för det utan att jag får vända mig till vc.
Med noll energi från början så vart de ju inte bättre....
Mytol - Usch och fy! Hoppas du får tag på de så de kan hjälpa dig. Antar att du redan varit hemma sjuk för magsjukan. Att man ska behöva må dåligt i slutet med :/
Själv blev jag inlagd förra veckan 2 dygn då jag efter ett gallstensanfall kräktes en del och mådde dåligt. Så dropp och låta gallan vila några dagar fick göra susen. Gick på havandeskapspenning nu den 1:e med vilket känns skönt du jag har svårt att gå ordentligt och börjat få lite förvärvar med nu. 7 veckor kvar idag!
Börjar bli nervös :)
Tyvärr har min man precis blivit uppsagd på jobbet med så hela våran ekonomiska plan är omkullkastad och ger en del orosmoment med nu suck. Men det får lösa sig ändå på något sätt. Inte så mycket att göra något åt nu..
Vad bra att det löste sig iaf! Hoppas lite vila hjälper så det lugnar ner sig lite. Kram!
gud va bra att du fick hjälp mytol!
jag har ju lååångt kvar. eller jag går väl in i vecka 28 idag. helt plötsligt kom det där väldigt nära känner jag. extremt klumpig är jag oxå, magen är i vägen.
Jobbigt med illamående och kräkningar. Jag tyckte det räckte med det första trimestern.
Jag har BF imorgon, men har inte några direkta förkänningar, så jag försöker vara beredd på att det kan dröja ett tag, eller börja väldigt hastigt. Jag mår egentligen ganska bra. Inte lika tungt och jobbigt som jag trodde det skulle vara sista tiden. Just nu är det mest halsont i kombination med halsbränna som jag är rätt trött på.
Adara - Ih vad spännande. Känner du dig förberedd och klar för bäbis? :)
Nu ska jag jobba mina tre sista pass under helgen. Men i tisdags bröt jag ihop helt på jobbet och fick inte gå tillbaka till jobbet igår morse av mina kollegor. De märkte tydligt att jag inte mådde bra av att vara där. För mycket stress för en stackars höggravid tjej. Så känner lite oro över hur det egentligen ska gå i helgen, vill inte att det upprepar sig igen :S.
Har aldrig mått dåligt över jobbet men det är för kämpigt helt enkelt.
En positiv sak är att man gick in i V.32 idag :D. Och nytt besök hos BM på tisdag, får se vem jag hamnar hos denna gång då min BM är sjukskriven.