• Anonym

Är botox farligt?

Skulle gärna höra om dina erfarenheter av botox. Är det farligt att använda? Jag skulle vilja testa för jag har så många bekymmersrynkor i ansiktet, som gör att jag ser trött och arg ut fastän jag inte är det. Men är det inte farligt att ta dessa botoxsprutor? Och effekten sitter väl inte i så länge heller så om man måste förnya dem en eller två gånger i året så på sikt - skadar det inte hälsan? Är lite fundersam. Kan man få allergiska reaktioner mot botox?

• Svar på tråden Är botox farligt?
  • Anonym

Är det ingen som provat på botoxbehandling?

• Anonym

Det är ett nervgift så självklart finns det risker för hälsan. Min mamma fick det bekostat av landstinget i ansiktet p.g.a svettningar och hon mådde dåligt efter det så hon har inte fortsatt med det.

Kolla upp vilka kliniker som är mest erfarna och gå på en konsultation (oftast gratis) så kan du säkert få mer information.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-09 22:25:38 följande:
    Det är ett nervgift så självklart finns det risker för hälsan. Min mamma fick det bekostat av landstinget i ansiktet p.g.a svettningar och hon mådde dåligt efter det så hon har inte fortsatt med det.

Kolla upp vilka kliniker som är mest erfarna och gå på en konsultation (oftast gratis) så kan du säkert få mer information.

På vilket sätt mådde hon dåligt?
  • Anonym

Jag har inte testat botox, men funderat på någon filler istället typ Restylane. Jag tror det är säkrare och jag är rädd att det är obehagligt att vara aningens förlamad i ansiktet vilket man slipper med filler. Har hört att en del tycker det känns jobbigt med Botox, särskilt i början att inte kunna använda musklerna.

• Anonym

Jag siktar inte på det, att se ut som en 20åring. jag siktar på att inte se arg och trött ut. Mina rynkor får synas men i pannan vill jag få bort den bekkynmersrynka som gör att jag ser arg ut, då jag inte är en arg person men jag ger det intrycket. Det känns inte alls kul.

Du som skrev om Restylane. Hur lång effekt har det? Blir det ett naturligt resultat?   

• Anonym

Hur påverkar detta ämne hälsan? Finns det några studier? Är Restylane säkrare at använda? Finns det andra sätt att släta ut bekymmersrynkor?

• Anonym
    FruOMor skrev 2013-03-10 10:23:16 följande:
    botox och restylane är bra saker, bra till många olika saker och jag lägger gärna flera tusen på de för att slippa se ut som ett argt russin när jag blir äldre, nu brukar jag bara fixa mina skåror i pannan och lite kring ögonen för att se lite mer pigg ut istället för trött och hängig.. 
    nu vet jag inte var du bor men ja kan rekommendera  proforma clinic i sthlm sen vet jag en del kliniker i usa samt spanien som ger ett grymt resultat!

Vad är du  mest nöjd med, Botox eller Restylane?
  • Anonym

Hur ofta måste du ta det?

Anonym (funkar) skrev 2013-03-10 13:42:25 följande:
    Gör det på en seriös klinik. Man ska ha botox mot rynkor i övre delen av ansiktet, i nedre delen kan man ha Restylane. Jag har botox kring ögonen och ser piggare ut. Blev just tagen för 26 år, är 39. Do it,..

Finns det nån risk man kan få det i blodomloppet då? Kanske dum fråga...?
  • Anonym
    Anonym (Rynkig kärring) skrev 2013-03-10 16:14:33 följande:
    Jag klagar inte på er som använder det men jag är väldigt mycket emot att detta skapade behov ens finns. Jag tycker det är horribelt att det budskap som ges är att det viktiga hos en människa är utseendet och sen att det dessutom inte duger som det är utan att göras om.

Som nybliven singel känner man inte sig direkt som världens pangbrud. Jag är gammal, fet och har åldrats jättemycket känns det som. Något måste man ju göra....Vill inte leva ensam utan hitta en man att dela livet med.
  • Anonym
    Anonym (Rynkig kärring) skrev 2013-03-10 11:36:02 följande:
    Herregud. Varför denna utseendehysteri där man inte får se ut som man gör? Jag har fått rynkor, hängande ögonlock, rynkig hals och åldersfläckar här och där - för att jag är i den ålder jag är och för att jag levt det livet jag levt. Jag förstår verkligen inte denna skräck för rynkor och att bli äldre. De flesta tycker att det är hemskt med alla dessa flickor som får anorexia och de flesta av oss säger förhoppningsvis till unga tjejer att de duger precis som de är när de själva bara hittar fel. Men hur ska vi kunna statuera exempel att verkligen tror på när vi själva sprutar in nervgift, fillers och lyfter oss både här och där?

Det är inte fult att bli äldre, det är inte fel att se ut för den ålder man är. Det yttre speglar också den inre resan, alla erfarenheter, allt man varit med om. Varför vill man tvätta bort det?

Om du nu ser arg och trött ut så le då för fan så är problemet löst - utan en massa ingrepp.
    Jag förstår din välvilja men anorexia beror inte på skönhetshysteri. Det ligger psykiska problem bakom ätstörningar, och i många fall ADHD. Helt off topic, men skönhethysteri har inte med ätstörningar att göra.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-10 16:17:03 följande:

Som nybliven singel känner man inte sig direkt som världens pangbrud. Jag är gammal, fet och har åldrats jättemycket känns det som. Något måste man ju göra....Vill inte leva ensam utan hitta en man att dela livet med.
    Är det inte bättre att gå ner i vikt istället för att vara fet och rynkfri?
    Jag är gammal inte fet dock, som tur är har jag mest skrattat i mitt liv så rynkorna är inte arga, börja le så mjukas nog  de arga linjerna upp. 
Svar på tråden Är botox farligt?