Inlägg från: tooschoolforcool |Visa alla inlägg
  • tooschoolforcool

Är botox farligt?

Anonym skrev 2013-03-09 13:34:10 följande:
    Skulle gärna höra om dina erfarenheter av botox. Är det farligt att använda? Jag skulle vilja testa för jag har så många bekymmersrynkor i ansiktet, som gör att jag ser trött och arg ut fastän jag inte är det. Men är det inte farligt att ta dessa botoxsprutor? Och effekten sitter väl inte i så länge heller så om man måste förnya dem en eller två gånger i året så på sikt - skadar det inte hälsan? Är lite fundersam. Kan man få allergiska reaktioner mot botox?

Inte farligt alls i dom små mängder som används. Jag går var 3e till 4e månad. Effekten försvinner snabbare ju högre ämnesomsättningen du har. Även om du tränar mycket, tex springer varje dag.
  • tooschoolforcool

Tillägg: Botox är väldigt beroendeframkallande. När man ser hur man verkligen kan se ut, utan rynkor, finns det ingen väg tillbaks utan botox. Visst är det synd om de möss som används i djurförsöken, men jag gillar inte möss ändå och de gånger några slinker in i mitt hus och hoar sig i väggarna, har jag inga problem med att "mörda" dom rackarna heller. Min katt håller med, hon gillar även att plåga dom innan hon biter ihjäl dom helt.

• tooschoolforcool
    Anonym (otroligt korkat) skrev 2013-08-24 16:47:57 följande:
    Med tanke på att botox är relativt nytt och de ännu inte vet de långsiktiga riskerna så skulle jag absolut inte låta giftet injiceras i mig. Man får ju inte vara dum och "glömma" bort att det är ett nervgift och att de faktiskt påverkar kroppen på lång sikt. Just nu känns det bra men vad händer om 10-15 år? Vi människor är bra dumma. Som sagt, botox är relativt nytt på marknaden och har inte hunnit testas tillräckligt länge.  

Jo, man vet väl effekterna av botulinum, även långsiktligt. Det är bara att googla. Och, hade det vart minsta risk, hade bla FDA aldrig släppt det på marknaden. Men klart, för trångsynta kommer det ju aldrig vara "säkert", för det har dom ju bestämt, i huvet.
  • tooschoolforcool
    Anonym (TS) skrev 2013-08-25 14:52:03 följande:
    Roligt att höra flera nöjda! Jag ser konstant arg ut och det är inte kul. Så jag kommer att testa detta absolut. Vart har ni sprutat in botox? Endast i pannan? Jag har streck mellan näsan och munnen som gör att jag ser sur ut också...Usch vad tråkigt när jag är en glad person och människor lätt dömer mig som sur och arg bara på grund av mitt utseende.  

Jag sprutar även in vid ögonen för att minska kråksparkarna och även i hakan. Funkar jättebra. Min panna är numera helt rynkfri, även de djupa fåror jag haft, redan som ung, är helt borta. Jag hade rätt hyperaktiva pannmuskler och livlig mimik. Jag kan dock fortfarande röra ansiktet, jag ser inte ut som en orörlig docka. Det var så fult med alla rynkor och bulliga muskler, även min "nbr 11" är bortblåst. Nu är jag stolt över min panna och behöver inte ens ha lugg.

Jag använder även Juvederm filler i mina "paranteser" och läpparna och lite vid haklinjen. Är nästan 45 år gammal, något ingen tror på, de tror jag är typ 30, lol. Men tyvärr så är allt detta dyyyyrt. Hoppas på att Botox snart blir sålt fritt, jag skulle inte ha några problem med att injecera det själv ( är själv i "the field) Gud så mycket billigare det skulle bli. Botox här kostar ca 10 dollar/unit. Jag använder oftast Dysport som kostar bara 8 dollar.
Svar på tråden Är botox farligt?