• curlysun

fosterrörelse

Hej.jag är gravid med andra barnet (vecka 19) och kände lite fosterrörelse i vecka 17,18 men nu tycker jag att det var tyst helt sen några dagar.har moderkakan i framväggen och vet att det kan ta längre tid att känna på riktigt men jag trodde när man känner lite så fortsätter det bara och blir mer och mer.men inte i mitt fall.har sett bebisen sist i vecka 16 på ul och ska ha rul på fredag. Jätte nervös att barnet inte mår bra eller har dött.Nån mer som kände likadant?

• Svar på tråden fosterrörelse
  • Flisan79

Inte förrän v 26 "bör" man känna barnet varje dag. I dina veckor kan det ibland gå flera dagar utan att man känner aktivitet. Ligger bebben med benen in mot ryggen så känner du inte sparkarna.

• carro93

Jag hade samma "problem" som dig. 

Kände ganska mkt från och med v 16 men sen försvann det i ca en vecka och kände ingenting från bebisen förrän det började i förrgår igen v 18 :)

Man blir ju helt klart orolig, tycker att man bara ska känna mer och mer precis som du säger. 

Tänker att bebisen kanske vänder sig på något sätt ibland och sparkar inåt så man inte känner något..

• Ellia73

Här är en till som har likadant! Jag kände ganska mycket fosterrörelser i v16 och 17, sen försvann det helt och jag blev så klart jätteorolig. Nu är jag i v19 precis som du. Jag var på RUL i torsdags och fick se en liten bebis som sprattlade runt för fullt, det var full fart och ändå kände jag absolut ingenting. Jag har också moderkakan i framvägg. Sen igår kväll har jag dock börjat känna en del rörelser igen. Det är nog helt normalt att det kan gå långa perioder utan att man känner nånting så här tidigt i graviditeten. Bebisen har så gott om plats och den kan mycket väl ha lagt sig någon annanstans i livmodern och sparkar inåt, då känner du den inte. Lycka till på ditt RUL, det kommer att gå fint!

• Ruggugglan

Jag är i v. 17 och känner långt ifrån varje dag. Jag har bara känt någon enstaka gång och har också moderkakan fram. Har inte känt mina andra två barn varje dag såhär tidigt heller. Så du behöver säkerligen inte oroa dig

Svar på tråden fosterrörelse