Anonym (D) skrev 2013-03-09 23:45:16 följande:
Mitt bonusbarn gick i första klass när det första gemensamma barnet föddes. Jag skjutsade till skolan 8.30 varje morgon och hämtade kl 16.00 (vv). En dag i veckan hämtade jag vid 14 så tog vi picknick eller mellis på café. Jag tyckte det var skönt att ha egentid med bebis varje dag även de v som vi hade bonus. Han hade ju kompisarna på fritids, när vi båda jobbade gick bonus 7.45-17 hos oss. En dag hämtade jag som sagt tidigt och det var en bra tid för vår anknytning och han älskade att visa sitt nya lillasyskon för kompisarna. Att jag ställde upp mycket gjorde att maken kunde komna igång med sin karriär, det gjorde även så att bonus och min kontakt stärktes. Idag är han 13 år och hjälper mig ofta att passa småsyskonen, vika tvätt mm.
Anonym (D) skrev 2013-03-09 23:45:16 följande:
Mitt bonusbarn gick i första klass när det första gemensamma barnet föddes. Jag skjutsade till skolan 8.30 varje morgon och hämtade kl 16.00 (vv). En dag i veckan hämtade jag vid 14 så tog vi picknick eller mellis på café. Jag tyckte det var skönt att ha egentid med bebis varje dag även de v som vi hade bonus. Han hade ju kompisarna på fritids, när vi båda jobbade gick bonus 7.45-17 hos oss. En dag hämtade jag som sagt tidigt och det var en bra tid för vår anknytning och han älskade att visa sitt nya lillasyskon för kompisarna. Att jag ställde upp mycket gjorde att maken kunde komna igång med sin karriär, det gjorde även så att bonus och min kontakt stärktes. Idag är han 13 år och hjälper mig ofta att passa småsyskonen, vika tvätt mm.
Önskar jag också kunde ha det så :) men har inte gått lång tid än så förhållandena för mig hoppas jag kan se annorlunda ut. Min älsta bonus går också i första klass och tänker ofta att jag skulle vilja hämta han när skoltiden är slut men min lilla bebis vill inte ligga vare sig vagn eller bilstol om han inte är trött, då blir han sur , han vill vara uppe och leka och prata :) äldre grabben och jag har också funnit varandra och han älskar och få va med och hjälpa med sitt lille syskon och har har även autism, epelepsi och adhd men han kan jag hantera men inte hans lillebror i dagisålder, han är omöjligt att klara själv med bebis, lite underligt men så är det :) hade det varit tvärtom hade jag kunnat ha han hemma om han själv ville men han är på tok för "svår".