• Anonym

Endometrios?

Du tror inte att du kan ha en cysta likt din mor? Sådant kan gå i arv. Jag har haft svåra mensvärker en längre tid och för ett tag sedan var jag så dålig att jag kräktes! Kände att jag inte kunde ha det så och sökte för det. Det visade sig då att jag hade en 4 cm cysta på vänster äggstock. Väntar nu på operation. Får jädrans ont (känns som knivar som hugger) vid mens. När jag gått ut och gått, haft sex eller håller mig för länge. Så mitt råd är att kolla upp det, kräv att de gör ett ultraljud. Min kompis har endrometrios. Hon sökte massor av ggr men de tog henne inte på allvar då hennes chokladcystor inte syntes på ultraljud. Tillslut så fick hon sådana smärtor att de tog henne i ambulans och de på sjukhuset fick akutoperera henne!

• Anonym

Hej! Är en 22 åring tjej och läkarna misstänker att jag har endrometrios. Har nästan alla symtom. Vad har ni andra för symtom?? Själv har jag kraftig mensvärk, vid mens känns det som att kissa tagtråd och det gör ont att göra nummer 2. Nu när jag inte ens har mens så gör hela underlivet ont och det känns som att kissa tagtråd. Det gör ont vid sex oxå.

• Anonym

Kom på ett symtom jag har mensvärks liknade smärta då o då fast jag inte har mens!

Svar på tråden Endometrios?