• Anonym (Trådis)

Bryta mot umgängesavtal

Försöker göra en väldigt lång historia kort...
    Pappan anmäld för misshandel av barnet av soc och mig.
    Soc utredningen har slagit fast att barnet inte skall bo hos pappan.
    Vi har kommit överens om dagumgänge vilket skulle ske första gången igår.

Han hämtade enligt avtal men lämnade inte tillbaka då jag inte fanns i närheten utan bara min sambo och hans barn var hemma.
    Pappan vägrade sen berätta var barnet befann sig förrän efter någon timma.
    Jag åkte dit och möttes av ett skärrat och ledset barn som ville hem till mamma.

Hur behandlas sånt här?
    Vi ligger i boendetvist men iom detta och vad som framkommit i socutredninen står jag frågande till att stämma för ensam vårdnad istället.

• Svar på tråden Bryta mot umgängesavtal
  • Anonym

Vad säger sociala om att hans umgänge med barnet? Till mig sa dom att de kunde yrka på att få det övervakat för mitt barns bästa och här är ändå ingen fysisk misshandel inblandad. Usch, sorgligt sådant här. 

Hoppas du kan få stöd i hur du bör göra. Jag hade vägrat umgänge om barnet inte mådde bra av det och sociala här har lovat att stödja mig om så blir fallet. Lycka till!

• Anonym (Trådis)
    Anonym skrev 2013-03-10 11:06:42 följande:
    Vad säger sociala om att hans umgänge med barnet? Till mig sa dom att de kunde yrka på att få det övervakat för mitt barns bästa och här är ändå ingen fysisk misshandel inblandad. Usch, sorgligt sådant här. 

Hoppas du kan få stöd i hur du bör göra. Jag hade vägrat umgänge om barnet inte mådde bra av det och sociala här har lovat att stödja mig om så blir fallet. Lycka till!
    Jag har sökt ansvariga handläggare på soc men det är ju helg så det har inte gått bra. Komer självklart söka dem igen i morogn och berätta vad som hänt.

Jag är dock "ny" inom detta och vet inte vad övervakat umgänge innebär och vilka kriterier det är för det. Kan du berätta lite mer?
  • Anonym

Kan inte mycket jag heller men jag har blivit erbjuden föräldrastöd och tackat ja och det var denna människa som sa att om ifall pappan skulle ansöka om umgänge via tingsrätten så skulle dom gå in och begära att det skulle vara övervakat. 

• Anonym (Trådis)
    Anonym skrev 2013-03-10 11:43:02 följande:
    Kan inte mycket jag heller men jag har blivit erbjuden föräldrastöd och tackat ja och det var denna människa som sa att om ifall pappan skulle ansöka om umgänge via tingsrätten så skulle dom gå in och begära att det skulle vara övervakat. 

Oka! Då ska jag ta upp det med soc och min advokat i morgon Tack för tipset!
  • Anonym

När vet du om det blir åtal av anmälningarna?

Varför var barnet skärrad av att komma hem en timme sent?

• Anonym (Trådis)
    Anonym skrev 2013-03-10 16:27:07 följande:

Barnet blev inte lämnat av sent av pappan utan han lämnade det hos en annan släkting och sade att det skulle sova där.
    jag lyckades till slut få pappan att berätta var barnet var och kunde åka dit.
    Barnet visste att det skulle hem och bara vara med sin pappa över dagen.
    Därför blev det skärrat
  • Anonym (Trådis)
    Anonym skrev 2013-03-10 16:27:07 följande:

Ang åtal så har jag ingen aning.... Jag har inte hört något faktiskt....

• Anonym
    Anonym (Trådis) skrev 2013-03-10 17:35:56 följande:
    Ang åtal så har jag ingen aning.... Jag har inte hört något faktiskt....

Ok.
    Anonym (Trådis) skrev 2013-03-10 17:35:22 följande:
    Barnet blev inte lämnat av sent av pappan utan han lämnade det hos en annan släkting och sade att det skulle sova där.
    jag lyckades till slut få pappan att berätta var barnet var och kunde åka dit.
    Barnet visste att det skulle hem och bara vara med sin pappa över dagen.
    Därför blev det skärrat
    Hur gammal är barnet?

• Anonym (Trådis)
    Anonym skrev 2013-03-10 17:37:20 följande:
    Ok.
    Hur gammal är barnet?

3 år
  • Anonym
    Anonym (Trådis) skrev 2013-03-10 17:42:45 följande:
    3 år
    Ok jobbig ålder. Gick det bra sen då?
  • Anonym (Trådis)
    Anonym skrev 2013-03-10 17:43:32 följande:
    Ok jobbig ålder. Gick det bra sen då?
    Iom att jag kom så blev det lite tårar av lättnad typ. Hen var nog väldigt rädd....
    Sov i min säng och verkade ganska OK idag.

Jag har förklarat att pappa gjorde lite fel. Detta eftersom jag varit så otroligt tydlig med att hen skulle få komma hem och har lördagsmys osv.
    Hen var väldigt ledsen över att inte ha fått göra det så det blev lite senare sänggående än vanligt igår
  • Anonym
    Anonym (Trådis) skrev 2013-03-10 17:47:27 följande:
    Iom att jag kom så blev det lite tårar av lättnad typ. Hen var nog väldigt rädd....
    Sov i min säng och verkade ganska OK idag.

Jag har förklarat att pappa gjorde lite fel. Detta eftersom jag varit så otroligt tydlig med att hen skulle få komma hem och har lördagsmys osv.
    Hen var väldigt ledsen över att inte ha fått göra det så det blev lite senare sänggående än vanligt igår
    Lille hjärtat!

Ni kan kanske ha söndagsmys istället?
  • Anonym (Trådis)
    Anonym skrev 2013-03-10 17:58:31 följande:
    Lille hjärtat!

Ni kan kanske ha söndagsmys istället?
    Ja det blir nog lite popcorn nu ;)
Svar på tråden Bryta mot umgängesavtal