Jag har nyss anmält mitt ''X'' för misshandel.
Igår tog jag mod till mig att anmäla min föredetta för misshandel som har pågått under ett halvårs tid. Ska berätta kortfattat över vad som hänt och hoppas du vill svara på några frågor
Det om hänt
Han har slagit och sparkat mig på armar, ben och rygg. Han har tagit strypgrepp vid 4 tillfällen. Han har hållit en kniv mot mig. Han har försökt kväva mig med en kudde genom att sitta över mig i sängen och hålla fast mina armar med hans ben samtidigt som han har haft en kudde över mitt huvud. Han har hållit fast mig mot väggen. Slagit mig på kinden med handflatan. Han har trampat på min bröstkorg då jag låg ner på golvet.
Bevis
Har en telefoninspelning där han erkänner flera misshandelstillfällen där han ska ha slagit mig och knivhot,. Har 6-7 kompisar som har sett skador på hals(strypgrepp) rygg och armar. Har även en granne som hört flera misshandlar som ringde ambulansen en gång när hon hittade mig i trapphuset då jag hyperventilerade. Har även en granne som knackat på under en pågående misshandel, mitt X släppte tillslut in henne och då hade jag slagmärken på armar, rygg. Har tyvärr inga skador dokumenterade av sjukvården.
Nu har jag några frågor. Vad kommer hända efter den här anmälan? Jag har sagt att de ska väcka åtal mot honom och vill att han ska bli dömd på grund av att jag vill inte känna som om han har ''vunnit över mig''.
Om han blir dömd, vilket straff tror ni han kommer att få?
Tacksam för svar