Bröllopstal till syster
Min syster ska gifta sig! Jag behöver hjälp med tips på bra tal. Vad som är bra och mindre bra.
Min syster ska gifta sig! Jag behöver hjälp med tips på bra tal. Vad som är bra och mindre bra.
Om du älskar din syster så låt det komma från hjärtat.
Att hålla tal är roligt! Några enkla saker kan man tänka på:
• Börja inte med "jag är ingen talare"
• Säg det du känner, tala från hjärtat.
• Håll det kort. Max tre minuter.
• Säg aldrig något som kan genera mottagaren av talet.
Och vet du, på mitt bröllop fick vi många fina tal min man och jag. Men det allra finaste var från en av mina vänner som var så nervös och ovan vid att hålla tal. Det är det jag kommer ihåg mest.
Hon avslutade det med att säga: Och jag har aldrig sett dig lika vacker som idag!
Lycka till!
Tack för tipsen <3
Vill ha något i beredskap men ändå tala från hjärtat.
Bör de vara till båda två, henne eller till honom?
Gillade du har aldrig varit så vacker som idag :)
Jag avskyr att hålla tal men gjorde det när min syster gifte sig. Jag skrev ner ett tal kvällen innan bröllopet är rätt dålig på att bara köra på känsla. Talet var ändå från hjärtat och det var inte lika just för att jag talade till min syster och hennes man, det blev så nära. Jag fällde en och annan tår dock.
Det kommer gå super!
Av mina syskon fick jag en resväska med en massa skräp de hittat på loppis men som hade interna historier bakom sig, de berättade nån rolig anekdot till varje sak. Jätteroligt, skrattade massor och kommer ihåg talet väl idag snart fyra år senare..
Jag är inte heller en talare och var supernervös när min syster skulle gifta sig. Jag och hennes mans systrar var tärnor. De är väldigt öppna och är bra talare dessutom så vi gjorde det tillsammans.