• Anonym (trött!!!!!!!!)

v 41!

Är gravid i v 41 och är sååå jävla less!! Vad skall man göra för att fördriva sin tid? letar tecken hela tiden att förlossningen är nära. Känner ingenting förutom att de gör ont mellan benen när bebisen huvud rör sig.....
    Finns de några fler som inte kände något innan? Orkar inte leta tecken längre.. 

• Svar på tråden v 41!
  • AnnC

Jag kände ingenting innan, inga tecken alls. Värkarna började ett par timmar efter jag varit ute på en lång promenad på 5,5 km. vet inte om det var det som satte igång det men kanske ;)

• Anonym (trött!!!!!!!!)
    AnnC skrev 2013-03-10 20:57:16 följande:
    Jag kände ingenting innan, inga tecken alls. Värkarna började ett par timmar efter jag varit ute på en lång promenad på 5,5 km. vet inte om det var det som satte igång det men kanske ;)
    hoppas mina sätter igång snart!! hur kändes de? gjorde de skitont från första början?
  • AnnC

Nej det började med sammandragningar på eftermiddagen som inte alls gjorde ont, men kände tydligt att magen drog ihop sig i ca en minut och det var regelbundet. Det kändes som att det strålade från naveln och nedåt typ. Sen kom de igång mer så jag behövde andas igenom värkarna kring midnatt och nästa eftermiddag var dottern född
    Hoppas det kommer igång snart!!

• juliaannaeva

Jag körde gärnet i 3 dAgar! Plockade svamp, tvättade fönster, hade sex, käka ananas mm. På fjärde dagen la jag av 39+4 och vips så startade de!

• ollie

Jag gick över 2 hela veckor, mitt i smällheta värmen sommaren 2011. Det var INTE kul. Du skulle ha sett mina fötter, jag hade gått upp 30 kg, det mesta vätska, och jag lovar att 10 av dom kilona var i fötterna. Mannens foppatofflor stl 46 var dom enda skor jag kunde sticka fötterna i. Haha, hur jag såg ut!

Jag förstår dig att det är sjukt jobbigt att vänta, men ibland kan moder natur också ha en plan med att man får vänta. Min flicka skulle ha varit underviktig om hon kom i v 40, och hela bebisens kropp hinner utvecklas mer och på så vis även klara av syrebrist under längre tid osv.

Det sätter igång när det är dags! Ingenting hjälpte på mig, jag fick flera hinnsvepningar och andra klassiska tips, men tillslut första dagen i v 43 kom hon, om än motvilligt ;)
    Håll ut, TS!

• Anonym

Ta det lungt, slappa. Bebben kommer tids nog och då kommer du få fullt upp.

• Anonym (trött!!!!!!!!)

Tack!! vad gulliga ni alla är Hjärta
    detta gav mig lite extra krafter faktiskt. :)
    kramar 

• Satiin

Jag blev igångsatt tillslut men moderkakan var inte redo att släppa. Hon hade det mysigt o varmt där inne ;)
    Jag hade t om så starka förvärkar från v.27 att jag blev sjukskriven. Det gjorde det inte mindre som en evighet! Men här är hon dom sagt och fyller 2 på onsdag! :)

• Anonym (trött!!!!!!!!)

Legat vaken sen 7 av kraftiga sammandragningar. Dom gör inte ont men blir ändå jobbigt när dim kommer...

Svar på tråden v 41!