• Två små underverk

tips på ljusbrun hårtoning som inte är rött i ??

Jag gjorde en avfärgning på håret för några veckor sedan, och la sen i en mörkblond hårtoning, gjorde det hos frisören. men efter varje gång jag tvättar håret nu så blir det mer och mer åt det rödbruna hållet... så gjorde en mörkblond toning från casting 600 tror jag det var, det blev lite bättre men fortf. för rött :(

Så undrar om ni vet någon bra toning mörkblond eller ljusbrun som inte går i rött? Är det åt det beiga hållet man ska välja då?? tips mottaget   

ღMamma till Natalie 061011 och Ted 090723ღ
  • Svar på tråden tips på ljusbrun hårtoning som inte är rött i ??
  • giggle

Vad händer om du tvättar håret med silverschampo då? Det ska ju ta bort röda toner!

• Vinterankan

Jag vet inget sådär exakt men undvik allt med ordet varm i. De flesta färger som ska ge en varm färg blir lite rött. Satsa mer på kalla färger.

• Indianica

Goldwell har kalla bruna färger som inte ska dra åt rött, finns hos frisören.

Jga googlade en hel kväll och det finns några toningar som alltså ska vara kalla. Beställde hem goldwell 5N som heter "Light brown" och ska vara kall, men har inte testat den än.

Sedan så har även Revlon så kallade "färgbomber" det är inpackningar med bara ytterst lite pigment som man fyller på håret och så kan man dämpa oönskade nyanser, de finns oxå hos frisörer som kan ge tips om vilken som passar just dig.

Svar på tråden tips på ljusbrun hårtoning som inte är rött i ??