• Maria 434

jag sa till min man att han blivit fet!

Anonym skrev 2013-03-11 13:34:27 följande:
    Minns en liknande tråd där mannen sa att hans fru blivit för tjock. JÄVLAR vilket liv det blev om att så säger man inte osv. Men nu när det gäller en man är det tydligen bra att hon sa till?

:) Jag tänkte precis skriva samma sak!!

Män får alltid retas och kallas tjockis osv men fan ta dig om du gör så mot en kvinna. Det gäller ju inte bara här på FL utan även ute i samhället. Samtidigt står kvinnorna och skriker om jämlikhet 
  • Maria 434
    cheese skrev 2013-03-11 14:25:23 följande:
    mmh vi män har det inte lätt inte.....

Nej det är tydligt det, och det tycker jag fast jag är tjej :)
  • Maria 434
    Anders 386 skrev 2013-03-11 16:14:52 följande:
    Jag tror att en tjock kvinna vet om att hon är tjock innan hennes partner ens tänker på det. Om partnern påpekar det blir det bara ytterligare salt i såren. 
    Däremot tror jag många män inte riktigt fattat att dom inte är samma smidiga 20-åring som dom var en gång i tiden.

Jag skulle inte ta illa upp om min fru anmärkte på mig - handlar mera om omtanke.

Fast det där förstår jag inte. Om kvinnan vet att hon är tjock och inte tycker om det då är det ju bara att göra något åt det
  • Maria 434
    Anders 386 skrev 2013-03-12 10:26:57 följande:
    Jag förmodar att du själv inte är tjock? Det är inte att "bara göra något åt det". Se dig omkring - finns massor av människor därute som tycker dom är för tjocka men inte fixar att göra nåt åt det. Alla människor har olika förutsättningar både fysiskt och psykiskt.. Jag har själv en normalvikt tack vare att jag äter LCHF. 

Visst är det bara att göra något åt det, det handlar bara om vad du är beredd att offra.
    Varför gå omkring och känna sig tjock om man själv kan påverka det? Låter ju jättedumt 
  • Maria 434
    Anders 386 skrev 2013-03-12 12:23:37 följande:
    Låter jättedumt - men se dig omkring. Det finns kanske ett par miljoner överviktiga i det här landet. Tror du att dom valt att vara tjocka? Vi har massor av människor som missbrukar narkotika och alkohol. Tror du det är nåt som dom vill hålla på med? Vi har massor av människor som röker och på det sättet förstör sin egen kropp. Och tyvärr har vi också en hel del pedofiler och våldtäktsmän som inte klarar ett "normalt" liv.

Min teori är att det fria valet inte existerar. Alla "val" vi gör är bara ett resultat av våra gener och våra inprogrammerade erfarenheter. Och många är inte programmerade för att kunna göra dom "rätta" valen enligt dig.
    (Kallas en deterministisk livsåskådning) 

Det där är bara flummerisnack som jag kan tänka mig kan användas som en ursäkt för allt du anger ovan.
    Självklart har alla ett val sen är bara frågan om man är beredd att offra det som behöver offras för att klara av det. 
  • Maria 434
    Anders 386 skrev 2013-03-12 12:53:13 följande:
    Ska jag tolka det som att du anser att dom som är jättetjocka är det för att dom vill vara jättetjocka? Och att dom som missbrukar vill vara missbrukare? Och att pedofilen vill vara pedofil?

Min åsikt är att i princip 100% av dom som är överviktiga hellre skulle vilja vara normalviktiga. De allra flesta missbrukare  skulle vilja komma ur sitt missbruk. Och jag tror pedofilerna hellre skulle ha ett normalt sexliv. 

Pedofiler förstår jag inte alls vad det har med missbruk att göra.

Och ja jag tror att en del av tjocka, alkoholister, narkomaner vill vara just det och den sidan är starkare än den sida som inte vill.  Jag tror inte på det här med offerkoftan
Svar på tråden jag sa till min man att han blivit fet!