jag sa till min man att han blivit fet!
Vad menade du nu? Vad förstår du inte?
Man kan väl veta att man är tjock ock inte tycka om det men ändå inte vara beredd att göra något åt det för tillfället?
Helt otroligt att det ALLTID finns undanflykter för att vara överviktig.
Ämnesomsättning, sjukdom, antidepressiv medecin osv.. ALDRIG nämns det som i 95% av fallen är orsaken, felaktig kosthållning, obefintlig motion.
Läser att folk klagar att de inte går ner "Trots" LCHF, nehe, det kanske inte är så som vissa guruer hävdar, att det passar alla. Men jag kan lova dig. Lev på 1000 kalorier om dagen som uteslutande kommer från (Hemska) sockerrika frukt och grönt så kommer du gå ner. Det finns ingen överviktig vuxen människa i världen som inte går ner på 1000 kalorier, oavsett "benstomme" eller ämnesomsättning. Går du ner för långsamt? Promenera en timma om dagen då.
Säg inte att det inte går, då har du bara inte ansträngt dig, eller VALT att hellre sitta och äta halvfabrikat, tacos och chips på "fredagsmyset"
Alla har vi val, väljer man som någon skrev chockladpralinen framför gurkstavarna så får man ta konsekvenserna och inte klaga över sin övervikt.