Inlägg från: KimPossible |Visa alla inlägg
  • KimPossible

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

"Jag är absolut inte rasist, och har inget emot invandrare men..." 

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible

"Att va mamma e ingen ållder",gärna m ed tilläggskommentaren "kärlek e d ända barn behöver!!!".

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible

"Ja, JAG vill iaf mitt barns bästa (läs; till skillnad från er som inte gör som jag), därför så...".

"Ja, JAG vill iaf lite mer för mitt barn än att det ska överleva, men alla är ju inte lika noga" 

• KimPossible

"Att ge barn socker/sätta dem på förskolan/låta barn ha napp/inte amma/inte föda vaginalt/ha barnvakt/låta barn titta på tv/fill in blanks, ÄR faktiskt barnmisshandel!!".

• KimPossible

"Jamen, det bara ÄR så!!". 

Sagt när argumenten tagit slut, gärna följt av "Det vet väl alla???!". 

• KimPossible
    sär skriven skrev 2013-03-11 20:15:46 följande:
    Alltså jag hatar ju även uttrycken på FL. "Ont i tjejmagen" (är du en ko? Vad heter de andra tre? Bladmagen, löpmagen och vommen eller?)

"BIm 29 December år 2015 - HÄNG PÅ!" (beräknad icke-mens? Alltså..? Jag har Beräknat icke-stenskott på framrutan den 2 maj 2014, HÄNG PÅ!")

• KimPossible

"Min man slår mig och barnen, och vi får ingen mat. VADSKAJAGGÖRA?? OBS! Be mig inte lämna honom, jag älskar honom faktiskt och han är en fin kille. Igenkligen. Sådeså!".

• KimPossible
    sär skriven skrev 2013-03-11 21:38:39 följande:
    "TS skrev faktiskt i inlägg 475 att hon har Aspergers och social fobi!!"
    Gärna stavat "Aschbergers"... Drömmer
  • KimPossible

Och på det temat; "Det låter som om du/din man/ditt barn har någon diagnos. ADHD?". 

• KimPossible

"De gö inge hur mann stavar de vicktiga e att folk festår"

• KimPossible
    Ernst Hugo skrev 2013-03-12 21:24:55 följande:

I synnerhet om man hänvisar till historiska sammanhang eller statistik så måste man kunna kräva källa.
    Mhm, eller klassikerna "Men det bara ÄR så, det vet ju alla" eller "...forskning har visat att yadayada...".

Vid i synnerhet det sista är det ju tacknämligt om vederbörande kan prestera en källa på den omtalade "forskningen" och inte bara mumla om att "man har läst det någonstans". 
  • KimPossible
    Smecker skrev 2013-03-13 17:53:04 följande:

Haha, ungefär så ja.
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!