Inlägg från: LillGris |Visa alla inlägg
  • LillGris

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

sär skriven skrev 2013-03-11 20:15:46 följande:
    Alltså jag hatar ju även uttrycken på FL. "Ont i tjejmagen" (är du en ko? Vad heter de andra tre? Bladmagen, löpmagen och vommen eller?)

"BIm 29 December år 2015 - HÄNG PÅ!" (beräknad icke-mens? Alltså..? Jag har Beräknat icke-stenskott på framrutan den 2 maj 2014, HÄNG PÅ!")

HAHAHA! "Ont i tjejmagen efter gos med myspinnen, BIM på onsdag, kan jag vara gravid?"

Wtf just happened here?!
  • LillGris
    sär skriven skrev 2013-03-11 20:22:11 följande:
    "Låg med benen i vädret så inte mysresterna skulle rinna ut efter fredagsmyset" *bitch slap*

BIM må vara ett hemskt uttryck men mysrester.. Jag kräks i min mun :(
  • LillGris

"Har ni inget bättr för er än att sitta och tjafsa på FL?"

Eh till skillnad från dig då?

• LillGris

Eller min personliga favorit, sagd av någon anonym riktad till någon som visar sitt nick: "alltså du är ALLTID så jävla taskig i ALLA trådar man ser sig i!"

• LillGris
    Flaminia skrev 2013-03-11 20:38:47 följande:
    "Värst vad ni tar åt er. Det visar ju bara att jag har rätt" (när personen i fråga får mothugg efter att ha anklagat andra för rätt grova saker, t.ex. att vara alkoholist för att man gillar att dricka vin).

Det där get mig hjärnblödning. "Säger du emot mig betyder det att jag har rätt!" Jaha, ok...
  • LillGris
    Ziraya skrev 2013-03-11 20:45:15 följande:
    Oh! Oh! Jag kom på en till:

"jag/min mamma/min moster gjorde *valfri potentiellt skadlig grej* och jag/de har minsann inte tagit skada av det så det är ingen fara alls!" 

"Jag rökte under graviditeten, och mitt barn är friskt, så så farligt kan det ju inte vara!"
  • LillGris

"Evolutionsteorin är faktiskt bara en teori!"

Ja,. Men du vet nog inte vad en teori är, i det sammanhanget.

• LillGris
    Ziraya skrev 2013-03-11 21:06:58 följande:
    Haha åh, den är bra. Eller, eller:

"Det är bara en teori". 

Fan du hann före mig :(
  • LillGris
    MajaVira skrev 2013-03-11 21:12:03 följande:
    Alla förstår ju inte procent eller sannolikhet heller.

Jag minns inte exakta formuleringarna, men har sett många trådar med något i stil med "Vi fick 1:10 på KUB-testet men barnet blev friskt ändå!"

Som om 1:10 skulle innebära att barnet då skulle bli 10% sjukt...

Aahhh det är som folk som inte fattar skillnaden på promille och procent. Helst i diskussioner om alkohol och amning. Majj GADD!!
  • LillGris
    MajaVira skrev 2013-03-11 21:17:30 följande:
    Och apropå det så är det ju lika illa att dricka alkohol när man ammar som när man är gravid, för barnet får ju i sig lika mycket alkohol i båda fallen. Jovisst...

Exakt. "Skulle du låta barnet dricka ÖL?!" Det brukar vara runt då jag lägger ned diskussionen..
    Ernst Hugo skrev 2013-03-11 21:17:30 följande:
    Må vara en floskel men ändå inte helt gripet ur luften

Hhaha nej, viss poäng finns där!
  • LillGris
    Ziraya skrev 2013-03-11 21:21:15 följande:
    Då skriver man "nej, whiskey. Det somnar de av. Öl blir de ju bara kissnödiga av".

"Ring soc!!!!"
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!