Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

ordet "påhopp" måste väl ändå vara en garanterad floskel här på FL... flititgt använd av debattörer som inte tål mothugg eller kritik.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

Rosa är faktiskt en tjejfärg!!  (typ 2944 utropstecken och 3454 arga gubbar i rubriken) 

alternativt

Jag klär min son i ROSA, varför accepterar du inte det?   (uppriktigt förvånad trådstart)

Alternativt

Jag klär min son i klänning är det så svårt att förstå jävla bitterfittor....     

Alternativt

Könet sitter inte i färgen, sådetså! 

• Nyfiken gul

det senaste fenomenet på Fl måste väl ändå vara  hänvisningar till nya statusuppdateringar på Facebook?

"nu har jag faktiskt ändrat på fejjan  från singel till är i ett förhållande, pilutta er va, vad sa ni nu då??"

-  klassik kommentar i en tråd som handlar om omöjlig kärlek ( 30 års åldersskillnad, kär i sin brukare, kär i läraren, den gifta mannen, kär i sin boendestödjare, kär i sin chef osv osv) 

• Nyfiken gul

talk to the hand....

eller favoriten: whatever

när ts eller nån i tråden har slut på argument 

• Nyfiken gul

"allt som sägs på Fl är sant" 

• Nyfiken gul

floskler blir det ju i alla dessa trådar där man lägger ut kort på sig själv och frågar "är jag snygg" eller  "Hur snygg är jag"  eller  "ser jag snygg ut i det här"

redan Trådstarten är ju en floskel i sig och svaren därefter är ju en ren orgie i floskler... 

• Nyfiken gul
    sär skriven skrev 2013-03-11 21:55:15 följande:
    Haha, för inte så länge sedan startades en tråd (minns ej om vad).
    Någon anonym med signatur i stil med "språkfascist" anmärkte på något litet stavfel i TS (därav det tillfälliga nicket) samtidigt som h*n skrev att något var omständigt.

Jag skrev då och frågade om man kan vara språkfascist och ändå inte veta att det heter omständligt (omständLigt). Illa tycker jag, att ge sig på någon, utmärka sina egna fantastiska språkkunskaper och inte veta det.
    ha ha den tråden svarade även jag i och jag garvade läppen av mig när du lite diskret gled in och rättade språkfascisten.. Det var humor på hög nivå!
  • Nyfiken gul

att ha en rättstavningsdiskussion är väl ändå en typisk FL-floskel?

Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!