Personligt brev
Behöver hjälp med mitt personliga brev. VAD gör jag för fel? Jag har egentligen bara haft ett jobb förutom ett par kortare vikariat som är länge sedan. Har ingen utbildning. Har gått gymnasiet men har inget fullständigt gymnasiebetyg. Fattas en del poäng. Söker alla jobb jag kommer på. Inom vård, omsorg etc. Ändrar så klart det personliga brevet lite därefter... Har ni några tips/råd?Hej!
När jag hörde talas om arbetet, tyckte jag att det lät väldigt intressant och framför allt spännande! Det ligger inte helt och hållet inom mitt utbildningsområde, men jag är aldrig rädd för nya utmaningar och tycker om att lära. Dessutom är jag övertygad om att arbetet skulle passa mig utmärkt då jag trivs med att arbeta med människor, och brinner för att alla i min omgivning ska må bra.
Som framgår står jag i begrepp att byta inriktning på mitt yrkesliv. Jag har jobbat heltid på **** i ** år men känner att jag vill utvecklas och prova på något nytt. I mitt arbete som *** har jag haft mycket god kontakt med mina kunder och trivs verkligen med att jobba i ett serviceyrke.
Mina kvalifikationer för detta arbete är min sociala kompetens, och glädjen som jag gärna sprider runt omkring mig. Jag engagerar mig djupt i det som intresserar mig. Min entusiasm brukar kunna smitta av sig och på så sätt motivera andra till en ökad insats. Jag är även uppväxt som familjehem, så jag har vart delaktig i att ta hand om barn och ungdomar med psykiska problem och diagnoser, vilket har varit väldigt lärorikt och utmanande.
Min ambition är att få ett arbete där jag kan få använda mina bästa sidor, och samtidigt ge bästa tänkbara service. Omväxlande arbetsuppgifter, och ett målinriktat arbetssätt, med succesivt ökat ansvar står på önskelistan. Jag trivs både med att arbeta ensam och i grupp.
I mitt privatliv är min sambo, mina djur och naturen viktigast för mig.
Jag hoppas att jag fångade ert intresse, på samma vis som ni fångade mitt och att vi får möjlighet att ses vid ett personligt möte.
Med vänliga hälsningar