Tar du av barnens overall i bilen?
Jag gör det alltid!
barnsakerhet.volvia.se/fa-tar-av-barnen-vinterklader-i-bil/
Jag gör det alltid!
barnsakerhet.volvia.se/fa-tar-av-barnen-vinterklader-i-bil/
Vi har ingen bil men ja jag hade nog inte kommit på tanken att låta dom sitta med varma ytterkläder på sig i bilen. Åker vi buss längre tar man ju av sig jackan.
Dottern har aldrig overall när hon åker bil.
Hade aldrig kommit på tanken att ta av overallen. Har nog aldrig gjort det. Sjukt opraktiskt.
Ofta är bilen fortfarande lite kall när vi sätter oss i den. Så utan overall fryser de. De kan ju inte heller gå från huset till bilen utan overall - eller det är klart att de KAN men det är ju inte skönt när det är minus 15, eller minus 25. Så om jag skulle ta av overall skulle jag behöva stanna bilen efter ett tag, krångla ur ungarna ur kläder, köra vidare och sen klä på dem igen. Never!
Tar aldrig av mig jackan heller. Kanske om vi skulle köra i en timme, möjligtvis då. Har aldrig heller börjat klä av mig eller ungarna på bussar.
Då värmen inte funkar som den ska i vår bil så har barnen alltid ytterkläderna på sig. Fast ska vi åka längre så tas ytterkläderna av.
Då värmen inte funkar som den ska i vår bil så har barnen alltid ytterkläderna på sig. Fast ska vi åka längre så tas ytterkläderna av.
Bilen är alltid barn så inga ytterkläder på i den
Kan inte läsa länken men nää, öppnar dragkedjan lite och tar av vantar och mössa
Nej, aldrig... Skor, mössa och vantar åker av och overall knäpps upp, men aldrig i livet att jag skulle krångla av overallen någonstans mellan ytterdörren och bilen... Ska vi åka långt så bär jag ut dottern invirad i ett par filtar om det är kallt ute, men då har bilen fått brumma sig varm först så att hon kan sitta utan ytterkläder... Men som sagt, är det bara en kort stund så skulle jag aldrig göra det.
Nej inte om vi ska till förskolan eller nån annan kort sträcka. Det är en bit till bilen (bor i lägenhet) och den biten kan hon ju inte gå utan overall. Men om vi ska åka långt självklart, då värmer vi upp bilen innan.
Jag öppnar jackan och knäpper bältet under den. Vi har alltid en filt i bilen som man kan lägga äver innan det har blivit tillräckligt varmt. Är det väldigt kallt så knäpper vi jackan igen över bältet.
Overall har vi nog nästan aldrig haft i bilen. Verkar opraktiskt. Vi tar mest bilen om vi ska någonstans där där man ändå inte har overall/termobyxor. Ska vi leka så gör vi det oftast utan att åka bil först.