• Mollytjejen

Fruktansvärt andfådd.. Hjälp!!

Är i vecka 15 (14+2) och idag har jag blivit så himla andfådd att det faktiskt skrämmer mig.. Är svag i hela kroppen, skakig.. Kan det vara pga graviditeten eller är det nåt helt annat??

• Svar på tråden Fruktansvärt andfådd.. Hjälp!!
  • oraklet från delphi
    Mollytjejen skrev 2013-03-13 13:45:46 följande:
    Är i vecka 15 (14+2) och idag har jag blivit så himla andfådd att det faktiskt skrämmer mig.. Är svag i hela kroppen, skakig.. Kan det vara pga graviditeten eller är det nåt helt annat??

Kolla upp ditt blodvärde & blodsocker
  • Mollytjejen

Sist dom kollade (för någon vecka sedan) så var blodsockret och alla andra blodvärden helt okej...

• ex ungue leonem
    Mollytjejen skrev 2013-03-13 13:51:23 följande:
    Sist dom kollade (för någon vecka sedan) så var blodsockret och alla andra blodvärden helt okej...

Kontakta sjukvården iaf
    Vill du läsa min blogg?
  • Maaalin86

Jag har haft samma problem som du, enligt läkaren är det geaviditeten som gör det. Och det som "botar" besvären är förlossningen.

• Josse

Jag hade samma problem som du, det visade sig vara järnvärdet som spökade. Jag äter sedan några veckor tillbaka Niferex rekommenderad av barnmorskan och det vände helt på 4-5 dagar, jag är piggare och inte alls lika andfådd.

Även om du kanske inte har en tid inbokad hos BM före vecka 18 så ring henne ändå och berätta hur du mår så får du komma tidigare och testa dina värden.

Lycka till!   

• Mollytjejen
    Josse skrev 2013-04-19 11:39:09 följande:
    Jag hade samma problem som du, det visade sig vara järnvärdet som spökade. Jag äter sedan några veckor tillbaka Niferex rekommenderad av barnmorskan och det vände helt på 4-5 dagar, jag är piggare och inte alls lika andfådd.

Även om du kanske inte har en tid inbokad hos BM före vecka 18 så ring henne ändå och berätta hur du mår så får du komma tidigare och testa dina värden.

Lycka till!   
    Tack...

Dom kollade allting när jag var inne på akuten, alla värdena var bra.. Dom vet inte vad det hela berodde på.. Men, sen dess har jag inte haft den känslan (dock har jag nästäppa sedan vecka 8, ganska jobbigt det oxå)... 
  • littletreasure

Jag kände också tidigt att jag blev väldigt anfådd. Har kollat alla mina värden och det såg jättebra ut och har fått förklarat att graviditeten kan göra så med kroppen. Den arbetar för fullt redan och gör att konditionen blir sämre.

• Diche79

Hej,
    jag är på 12+6 idag, och jag har varit andfådd och yrslig ända sen jag plussade!
    Inte när jag sitter ner och tar det lugnt, men så snabbt jag går en promenad så ärjag
    helt slutkörd efterråt! Min BM sa att det är helt normalt, kroppen går på högvarv nu och 
    det blir bättre när liten har kommit ut!  

Alla mina värden är jättebra, järnvärdet ligger på 139, kolestrolet på 4,9 och blodtrycket tror
    jag var 140/65 om jag inte minns fel - är lite osäker på vad hon sa där.

Så jag tror inte du behöver oroa dig alls!

Svar på tråden Fruktansvärt andfådd.. Hjälp!!