• Tigrie

Japan med tatueringar?

Hur är det egentligen Nuförtiden om man reser till Japan och är tatuerad? Ser dom lika illa på det nu som förr? Eller är det mer acceptabelt som västerlänning att vara tatuerad?

Man har ju hört en hel del om det, men det var ju förr. Jag vill veta hur det är NU.

• Svar på tråden Japan med tatueringar?
  • eliten

Både jag och min man är synligt tatuerade, hade inga problem överhuvudtaget och det var sommartid och väldigt synligt.
    Har även mycket tatuerade vänner som reser dit.
    Vad har varit problemet?
    Vi var i Tokyo..

• Tigrie
    eliten skrev 2013-03-13 18:20:46 följande:
    Både jag och min man är synligt tatuerade, hade inga problem överhuvudtaget och det var sommartid och väldigt synligt.
    Har även mycket tatuerade vänner som reser dit.
    Vad har varit problemet?
    Vi var i Tokyo..
    Är det Mycket tatueringar ni har då? Både jag och min man har ju nästan hela armarna täckta.
  • eliten

Min man har på båda underarmarna och ena överarmen helt täckt.
    Jag har ena underarmen både fram och bak och stort i nacken.
    Jag gick alltid med linnen/klänning och han med t-shirt och linnen.
    Hade inte hört att det skulle vara känsligt där så det var ju inget jag tänkte på men vi fick fantastisk service och bemötande.

• Tigrie
    eliten skrev 2013-03-13 18:38:05 följande:
    Min man har på båda underarmarna och ena överarmen helt täckt.
    Jag har ena underarmen både fram och bak och stort i nacken.
    Jag gick alltid med linnen/klänning och han med t-shirt och linnen.
    Hade inte hört att det skulle vara känsligt där så det var ju inget jag tänkte på men vi fick fantastisk service och bemötande.
    Härligt att höra! :D Kanske man slipper att gå helt täckt under hela vistelsen ;)
  • eliten

Ja det tror jag vi var på alla sorters restauranger, shoppa i alla kvarter, var i parken, zoo, vid slottet, gamla stan, åkte tåg, tunnelbana, spelhallar, köpcentrum, tokyo tower bodde på ett fint hotell t.ex och allt utan att täcka tatueringar..
    Japaner gillar ju att spöka ut sej själva :)

• evaoregon

Enligt länken ovan så verkar det mest vara problem om man besöker offentliga bad.

• Tigrie

Härligt!!! :D har varit lite orolig över det där. Men ja ;) tackar tackar :D nu kan jag åka på sommaren med :D
    Hur varm är sommaren i Tokyo? :P

Svar på tråden Japan med tatueringar?