• erimother

Semesterplaner för ensamstående föräldrar sommaren 2013?

Hej,

Jag är en nybliven ensamstående mamma med 3 små tjejer som är nyfiken på vad andra i min situation ska hitta på i sommar?

När ska ni ta semester?

Med vem? Vart ska ni åka? osv... Berätta gärna alla detaljer.     

• Svar på tråden Semesterplaner för ensamstående föräldrar sommaren 2013?
  • Juvina

Jag och min dotter på 2,5 ska åka till Spanien 2 veckor i juli tillsammans med min bästa väninna och hennes dotter som är jämngammal med min. Vi kommer att ta med oss min väninnas syster som barnvakt på kvällar så vi kan gå ut och roa oss.

• erimother
    Juvina skrev 2013-03-14 10:17:59 följande:
    Jag och min dotter på 2,5 ska åka till Spanien 2 veckor i juli tillsammans med min bästa väninna och hennes dotter som är jämngammal med min. Vi kommer att ta med oss min väninnas syster som barnvakt på kvällar så vi kan gå ut och roa oss.
    Å, vad skönt det låter...vart i Spanien ska ni till?
  • Juvina

Torrevieja tror jag det heter känner du till det? Jag har aldrig varit där men min vän har.

• erimother
    Juvina skrev 2013-03-14 22:02:07 följande:
    Torrevieja tror jag det heter känner du till det? Jag har aldrig varit där men min vän har.

Ja, jag har faktiskt en syster som flyttade ner dit för 13 år sen. Hon bor strax utanför Torrevieja, ett ställe som heter CampoAmor, det är jätte ett fint ställe.

Ska kanske själv åka dit, vi får se...

Nu har jag i alla fall bokat in mig och tjejerna på familjeläger för ensamstpende föräldrar utanför Jönköping, ska bli sååååå skönt.     
  • Juvina

Jaha vad kul. Jag visste inte att sånt fanns. Man kanske ska börja kolla runt vad som finns för ensamstående.

• Heisan

Vi tar ingen gemensam semester, ungarna åker på läger o ridläger, till Västkusten,är på landet, åker till Sthlm o dyl. Själv får jag jobba för att ha råd med det=)
    Jag har väl lite löst bestämt att vi ska åka till Göteborg 2 dagar för att gå på Liseberg o Akvarium... 
    De är fyra stycken i olika åldrar.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • mia maria

Jag o mina två barn ska åka till Italien i fem dagar, i juli. Har bokat flygbiljetter till Rom samt boende där, o så är tanken att göra dagsutflykter därifrån till närliggande badorter.

Sedan vill jag upp till svenska fjällen igen denna sommar, var upp förra sommaren för första gången sommartid (till Sälen) o jag vill gärna tillbaka!

Gröna Lund lär det också bli ett besök på, dit åker vi bara över dagen. 

• SaraHa

Hej,
    har ni några speciella tips för vad som är bra att tänka på när man själv ska planera och åka på semester med ungarna? Och vad var det för familjeläger i Jönköping? 
    // Sara 

• mia maria
    SaraHa skrev 2013-05-21 20:36:07 följande:
    Hej,
    har ni några speciella tips för vad som är bra att tänka på när man själv ska planera och åka på semester med ungarna? Och vad var det för familjeläger i Jönköping? 
    // Sara 
    Vad för slags resa har du tänkt?
  • sunsed1

Jag och min dotter ska åka 4 veckor till Tjeckien och hälsa på några vänner. Därifrån kommer vi sen åka på kortare dagsutflykter runt i landet. Ser riktigt fram emot det.

• erimother
    SaraHa skrev 2013-05-21 20:36:07 följande:
    Hej,
    // Sara 

jag har skrivit upp oss på familjeläger för ensamstående i Jönköping (det är via pingstförsamlingen i Jönköping) och familjeläger i Åkerögården i ROslagen (det är via EFS församlingen i Stockholm). Upptänkte att jag kan få ganska billigt men riktigt semester fylld med massor av aktiviteter både för mig OCH barnen på det sättet, dessutom så tar de hand om barnen mesta delen av tiden, så mamma får tid för sig själv, skönt!
Svar på tråden Semesterplaner för ensamstående föräldrar sommaren 2013?