Ni som valde barnvagn med mjuklift!??
Hej, jag undrar kring mjuklift,
Ni som haft vagn med mjuklift var ni nöjda efter?
Hur länge kunde era bebisar ligga i den innan de blev för stora?
Blev det trångt på vintern?
Blev det varmt på sommaren?
Hej, jag undrar kring mjuklift,
Ni som haft vagn med mjuklift var ni nöjda efter?
Hur länge kunde era bebisar ligga i den innan de blev för stora?
Blev det trångt på vintern?
Blev det varmt på sommaren?
Jag hade en mjuklift men det var ett par år sedan så jag komemr bara ihåg på ett ungefär. Vi var väldigt nöjda med vår vagn. Jag hade en sommarbebis och nej det var inte för varmt. På sommaren behöver man ju någon form av solskydd men det har ju inget med liften att göra. Jag tror att vi plockade bort liften runt 6 månader för då ville han sitta upp. Det som är bra med mjuklift är att man lätt kan plocka med den in och låta bebisen sova i liften.
Jag hade en mjuklift men det var ett par år sedan så jag komemr bara ihåg på ett ungefär. Vi var väldigt nöjda med vår vagn. Jag hade en sommarbebis och nej det var inte för varmt. På sommaren behöver man ju någon form av solskydd men det har ju inget med liften att göra. Jag tror att vi plockade bort liften runt 6 månader för då ville han sitta upp. Det som är bra med mjuklift är att man lätt kan plocka med den in och låta bebisen sova i liften.
Jag har haft en mjuklift nu till min son. Han är nu 4 månader och han får inte plats i den mer. Han har vuxit så mycket. 67 cm lång för ca 2 veckor sedan. Men den har varit bra att ha under vintern.
En en lift är bra att ha för den håller ju ett barn på plats i vagnen. Har man ingen så får man tänka på säkerheten och bulla upp ordentligt så dom inte kasar ur när man ska upp eller ner från trottoarer osv.
Nu hade jag en ovanligt lång kille så nej jag tror nog att fötterna började ta i runt 6 månader. Men en har jag inte träffat något barn som runt halvåret inte börjar protestera mot att ligga ner hela tiden.Det blir ju väldigt ombonat i sittdelen också. När dem sover fäller man bara ner ryggstödet. Men jag hade ju inte velat vara utan liften första halvåret.
När dem sedan kan sitta upp så sätter man ju fast dem med bälte. Det är verkligen inte att rekomendera att lägga en nyfödd i en vagn utan lift.
Puffar
Hade hårdlift ned första barnet och mjuklift med andra. Föredrog mjukliften då den var lättare att bära med sig. Men så jäkla stor skillnad va det ju inte...
Jag hade mjuklift av den anledningen att jag har för trång hiss för att vagnen med liggdel skulle få plats. Jag har en Brio Go och hade en mindre mjuklift (från Babyproffsen) som fick plats inuti liggkorgen . Den var verkligen suverän och användes i många andra sammanhang: på caféer, när jag besökte folk som bodde bökigt till, i soffan som extra sovplats när dottern var riktigt liten etc. Dottern är född i juni och hon fick plats i den tills jag gick över till sittdelen då dottern var 5,5 månader (hon ville då inte ligga mer). Sommartid var locket uppvikt, under hösten var den toppen eftersom den fungerade nästan som en åkpåse när den var stängt (och lätt att reglera med olika lager/filtar under).
Hade mjuklift till andra barnet och det tyckte jag var bättre. Så praktiskt att kunna ta liften med barnet i ur vagnen. Hon somnade alltid i vagnen och sen var det bara att lyfta in henne i mjukliften om vi var på platser där vi inte ville lämna henne ensam i vagnen utanför. Men det är ju olika vilka behov man har. Första barnet sov bara i vagnen och den stod stilla, så där fanns ju aldrig behovet av att kunna ta ett sovande barn ur vagnen. Lillasyster är född i September och fick plats i mjukliften hela första året. Men vi slutade ändå använda den lite tidigare eftersom hon började vilja sitta i vagnen när hon vaknade. När hösten kom skaffade vi en bra åkpåse och hon sov i den i vagnen tills hon slutade sova på dagen strax innan hon fyllde 3 år.
Hade quadrolift i emmaljungavagnen, den kan man ta bort bakstycket på så den använde vi nästan ett år till stora barnet, är sjukt nöjd med den!! Använder samma nu till lillebror.
Tack för alla bra svar! Har fått tillräckligt med svar för att gå bestämt mig för den här vagnen. Tack för hjälpen!