• nallepuh37

Träffa Bamse på Fritidsresors hotell

Vi tänkte åka på semester i sommar med sonen som är 4½ och då han väldigt gärna vill träffa Bamse tittar vi på de olika Blue Village-hotellen samt Blue Star-hotellen som finns hos Fritidsresor. Han vill egentligen inte vara med i Bamse-klubben utan hellre vara med oss hela dagarna, men han vill ändå träffa Bamse och hans vänner. På Fritidsresors hemsida står det om Bamse-gympa, Bamse-frukost, Bamse-disco, Bamse-shower på kvällarna osv och att Bamse, Lille Skutt, Skalman och Vargen dyker upp vid polen då och då.

Är det någon som har varit på Blue Village eller Blue Star och som kan berätta ungefär hur ofta barnen har möjlighet att träffa Bamse under den vecka man är där? (Jag har frågat Fritidsresor men de kunde inte svara på det.) Det känns ju lite onödigt att begränsa sig till det här utbudet av hotell om det bara är någon enstaka gång på hela veckan som Bamse dyker upp.

Om någon har tips på extra bra Blue Village eller Blue Star-hotell tar jag gärna emot det också

• Svar på tråden Träffa Bamse på Fritidsresors hotell
  • VildaBusan

Vi har varit på flera Blue Village hotell. När vi var till Turkiet, Side seven seas (Blue Village) i somras, såg vi Bamse eller någon. Av hans vän minst en gång om dagen... :)

• Mrs A

När vi var iväg såg vi också Bamse och vänner vid poolen varje dag och en show med alla en kväll. Ibland flera gånger.

• jesslin

Vi har bott på flera blue village hotell och de brukar komma(bamse och hans vänner) och ha parad och ibland kom de på kvällen också. Vissa kvällar uppträdde de också. Vi bodde senast på Atlantica Aegan Park 2012. Rekommenderar det starkt. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • camave

vi ska åka till Atlantica Aegan Park i maj.

Snälla berätta mer om stället :P 

Vi har inte heller tagit bamseklubb då barnen inte ens skulle få gå i samma grupp (ena 4 år andra 6)    men hoppas på att få träffa bamse ändå :)

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • Duckan

Dagtid kom Bamse gående en gång per dag ungefär så den möjligheten får han utan Bamse-klubben. Han har också möjlighet att vara med på lekar, discon etc utan att vara med i klubben då det är gratis att delta. Hade vi vetat det hade vi inte haft ungen i Bamse-klubb alls. Hon var inte så impad av det och hon var 5,5 och de andra runt 3-4.

• jesslin

Vad vill du veta Camave? Nytt för i år i alla fall är att man ska äta i a la carten en dag i veckan. Vi hann aldrig med att testa den men hörde att den var bra. Stora dottern(nästan 8) älskade vattenparken, min yngsta(4 då) var/är lite vattenrädd så hon vågade inte ens testa de små rutchkanorna där. Knappt ens i piratskeppet på hotellet. Men hon lekte upp i det. Utanför hotellet finns det lite shopping, en del restauranger med mera. Inte långt från hotellet finns ett ställe med minigolfbana och små karuseller(likt de som finns i stormarknader typ), hoppborg och så. Vi var där några gånger. Jag och äldsta dottern åkte en dag till Rhodos Stad för shopping. Bussen går precis utanför Agean Park. Fråga på mer om du vill. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • camave

Jesslin.

Tack för svar. Undrar inget särskilt bara nyfiken i allmänhet. Blir våran första resa och det ska bli väldigt spännande vi ska bo i premium delen. Vart bodde ni? Mina barn är snart 7 och 5 så det låter som det är alldeles lagom.

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • jesslin

Vi bodde med havsutsikt nära poolerna speciellt barnpoolen. Vågade inte boka med egen poolutgång med tanke på den yngsta. Vi åker nog dit nästa år när hon är 6 och då vill vi ha med poolutgång. De var redan bokade när vi kikade och äldsta vill till legoland och så i år. Lekplatsen är dock inte övertäckt så det kan bli varmt att leka dagtid där. Fast läste ju nu att ni åker i Maj så då kanske det är lite behagligare.  Fråga mer om du vill. 

• nallepuh37

Tack för alla svar, det blir en vecka på Blue Star Atlantica Aegean Blue på Rhodos i maj, ska bli härligt!

• jesslin

Härligt Nalle puh! Aegan Blue är jättefint det med. Det är ju större än Aegan Park och har engelsmän bland annat som bor där vad jag förstod. Aegan Park är det bara nordbor under sommarsäsongen. 

Svar på tråden Träffa Bamse på Fritidsresors hotell