• nallepuh37

Träffa Bamse på Fritidsresors hotell

Vi tänkte åka på semester i sommar med sonen som är 4½ och då han väldigt gärna vill träffa Bamse tittar vi på de olika Blue Village-hotellen samt Blue Star-hotellen som finns hos Fritidsresor. Han vill egentligen inte vara med i Bamse-klubben utan hellre vara med oss hela dagarna, men han vill ändå träffa Bamse och hans vänner. På Fritidsresors hemsida står det om Bamse-gympa, Bamse-frukost, Bamse-disco, Bamse-shower på kvällarna osv och att Bamse, Lille Skutt, Skalman och Vargen dyker upp vid polen då och då.

Är det någon som har varit på Blue Village eller Blue Star och som kan berätta ungefär hur ofta barnen har möjlighet att träffa Bamse under den vecka man är där? (Jag har frågat Fritidsresor men de kunde inte svara på det.) Det känns ju lite onödigt att begränsa sig till det här utbudet av hotell om det bara är någon enstaka gång på hela veckan som Bamse dyker upp.

Om någon har tips på extra bra Blue Village eller Blue Star-hotell tar jag gärna emot det också

• Svar på tråden Träffa Bamse på Fritidsresors hotell
  • Smulan27
    jesslin skrev 2013-05-02 14:07:33 följande:
    Funkar ju till händerna men jag vill gärna ha invanda dofter till kropp och hår. Har för mig det fanns hårtork också. Vilken rumstyp valde ni? Vi hade begränsad havsutsikt. enda är att man inte ser själva stranden på den tycker jag.

Då var det samma rum som mot pooldelen, ett större med dubbelrum, en liten hall  och badrum och så ett mindre rum  med två sängar innan balkongen. Tjejerna tyckte det var mysigt. Det var skjutdörrar imellan dem. Fanns ett skrivbord, tv och kylskåp också plus två sängbord. 
    Underbar bild, den andas Grekland

Vi ska bo i premiumdelen med direkt utgång till pool. Kanske inte helt genomtänkt då våra barn är 2 och 3,5  Men det ska gå, de får väl ha armpuffar på sig ständigt

I dagsläger bryr vi oss inte om att det ligger tråkigt till, det enda vi är ute efter är underhållning till barnen, många pooler och så vidare. Vi har för avsikt att bara vara på hotellet samt i vattenparken  
  • enlitenbitkaka
    Smulan27 skrev 2013-05-02 15:07:35 följande:

Vi ska bo i premiumdelen med direkt utgång till pool. Kanske inte helt genomtänkt då våra barn är 2 och 3,5  Men det ska gå, de får väl ha armpuffar på sig ständigt

I dagsläger bryr vi oss inte om att det ligger tråkigt till, det enda vi är ute efter är underhållning till barnen, många pooler och så vidare. Vi har för avsikt att bara vara på hotellet samt i vattenparken  
    Det är skjutdörrar till altanen och det finns en del som är "halv" att dra ut så man har öppet men håller barnen inne :)
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på frokenrand.blogspot.com/
  • jesslin
    Smulan27 skrev 2013-05-02 15:07:35 följande:

Ja, då har ni valt rätt. En del av vattenparken är också anpassad till små barn. Och man har kort som går till grindarna då det är omgärdat största delen med en halvhög mur. Enda delen som inte är grindar på är själva delen där receptionen ligger. Ja, jag tycker jag fick in utsikten bra där.  Ni kommer få det jättebra. 
    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin
    enlitenbitkaka skrev 2013-05-02 15:00:22 följande:
    Vårt rum låg på andra sidan gatan och de rummen var mycket finare och fräschare än de inne på området. Shopping? Var vi på samma ställe? Hittade ett fiskspa, en sunkig restaurang och två supermarkets... Som sagt, vi var väldigt nöjda med hotellet men det var vi med BV Nausicaa på Cypern också - skillnaden är att dit åker vi gärna tillbaka pga ett fab läge :)
    Vi var inte ute efter att shoppa kläder där. Vi shoppade badgrejer och sådant och det är snarare det jag syfatde på, jo lite sjalar och angy birds tshirt hittade vi, Jo, svängde man av så fanns minigolf stället och lite annat också. Men klädshopping gjorde jag och äldsta dottern i Rhodos Stad. Vi har varit på Cypern flera gånger också. Tyvärr har inte de Blue Villagen någon vatten park och det föll på den när vi skulle boka. 
    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • camave

26 maj åker vi från Arlanda. Vi längtar otroligt och kollar smhi varje dag :-P

Exakt vad ingår i all inklusive? Frukost , lunch och middag men där i mellan och på kvällen när man sitter och slappar på balkongen? Köper man eget då? Funderar på hur mycket fickpengar som behövs för en vecka ?

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • camave

26 maj åker vi från Arlanda. Vi längtar otroligt och kollar smhi varje dag :-P

Exakt vad ingår i all inklusive? Frukost , lunch och middag men där i mellan och på kvällen när man sitter och slappar på balkongen? Köper man eget då? Funderar på hur mycket fickpengar som behövs för en vecka ?

• Smulan27

Har också fråga om vad som ingår. Vill man sitta på uteplatsen och njuta av en drink när barnen har somnat, köper man eget då eller tar man med sig från nån bar? Säljs det sprit och vinflaskor i supermarketen vid hotellet? Hur är det med vatten? Måste man alltid hämta i glas eller delas det ut flaskor? Jag längtar som tusan

• camave

När åker ni smulan 27 ?

• Smulan27
    camave skrev 2013-05-02 21:38:20 följande:
    När åker ni smulan 27 ?

camave skrev 2013-05-02 21:38:20 följande:
    När åker ni smulan 27 ?

Vi åker den 1 juni.
  • camave

Då kommer vi vara där samtidigt några dagar

Svar på tråden Träffa Bamse på Fritidsresors hotell