• Fidelis ad urnam

Hur länge ska man koka torskblock och vilka kryddor rekommenderas?

Jag tänkte fixa lite kokt torsk till middag men är osäker på hur jag ska krydda vattnet och hur länge torskblocket ska kokas. Jag har tinat blocket, som är på 400 gram, och tänkte dela den i två bitar. 

• Svar på tråden Hur länge ska man koka torskblock och vilka kryddor rekommenderas?
  • Millan83

Om du tinat det så gissar jag att det är lösa filéer i förpackningen så du behöver inte alls koka dem speciellt länge då! Jag brukar göra efter ett jättegott recept, dock i ugnen och frysta. Har inga speciellt smarta svar på din fråga, men du kan få receptet om du vill testa nån annan gång!  

Ett fiskblock
    Grädde, valfri sort
    Herbamare örtsalt.

lägg allt i en liten ungsfast form.

Salta fisken knappt 2 tsk.

Höll över grädde tills det täcker.

175 grader i 55 minuter!  

• Fidelis ad urnam

Det där lät jättegott, men nu har jag inte points (är viktväktare) kvar till annat än att bara koka fisken

• Pimpinellan

Halvtinad och i centimetertjocka skivor tar det 10 minuter på svag kokning. Krydda med salt och vitpeppar i första hand,dill går ju det med.

• SilverEmma

Jag brukar koka det i krossade tomater i typ 10 minuter, eventuellt lite salt och peppar.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • yohio

Kryddpeppar o lagerblad o salt

• Nyfikna72

Det ska inte koka överhuvudtaget.......möjligen sjuda lite svagt. Fisk går att tillaga i ljummet vatten om man vill det. Morberg tror jag skrev nånstans att man kokar upp vattnet, drar av det från spisen, lägger i fisken och sen är det klart efter tio minuter kanske, minns inte tiden riktigt.

Svar på tråden Hur länge ska man koka torskblock och vilka kryddor rekommenderas?