Inlägg från: AnnaLo |Visa alla inlägg
  • AnnaLo

    Adoption från Ryssland

    Hej alla:) Idag fick jag och min man ett underbart besked! Vi ska börja samla papper för adoption till Ryssland genom BFA. Vi är så otroligt glada och förväntansfulla. Vi vill därför veta allt som har med Rysslands adoptioner att göra. Kanske är ni några där ute som oxå ska adoptera från Ryssland så vi kan följas åt i denna underbara resa!? Hälsningar Anna

  • Svar på tråden Adoption från Ryssland
  • AnnaLo

    Hej miss gul:)

    Grattis till beslutet att adoptera. Vilken spännande resa vi har framför oss:)

    Vi har stått i kö hos BFA i ca 13 månader. Har dock stått i kö aktivt från november 2012. Så inte så jätte länge fast det känns som evigheter:) När ni är klara med er hemutredningen har ni ju bra ködatum. Det är ju kanon!

    Lycka till med allt:)

  • AnnaLo

    Selma1966 va kul!
    Har du några tips att ge oss?
    Hur länge fick ni vänta på BB?
    Hur fungerade allt i Ryssland?
    Skriv gärna allt som du orkar:)

  • AnnaLo

    Åhhh tusen tack Selma1966! Jag och min man suger verkligen åt oss all fakta vi kan komma över. Ska kolla efter amerikanska bloggar nu oxå:)
    Nu när du berättade din historia här vet jag att jag läst den i någon annan tråd:)
    Va hemskt med hur de behandla SN barn! Känns väldigt gammalmodigt!
    Jag har förstått att man ska ha med sig massa gåvor till alla man träffar. Men hur mycket ska man ha med sig till barnhemmet och till alla andra personer man kommer i kontakt med? Jätte svårt ju!
    Min man har läst ryska på gymnasiet o lite sitter kvar, men vi tänker lära oss lite till:)
    Tusen tack igen för att du tog dig tid o ge oss dina tips:)

  • AnnaLo

    Tack igen Selma1966ð???
    Får ta en promenad till biblioteket i veckan och leta böcker ser jag:)

    Okej skönt att det först är under 3e resan som de flesta gåvor ska ges, förhoppningsvis har man lite mer koll på allt då:)

  • AnnaLo

    Liljekonvaljblomman va roligt:)
    Kul att ha någon att bolla alla frågor med förutom mannen här hemma:)
    Vi skriver ju båda i en annan tråd oxå ser jag:)

  • AnnaLo

    Hej Liljekonvaljblomman!
    Vi reagerade också på det när vi skulle ta våra kort och pratade med dem på organisationen. De sa att vi inte behövde sätta in några barnsaker/möbler i rummet utan att tanken är att de ser att vi har plats till barnet.

    Så jag tycker inte ni ska engagera er i att köpa möbler och tapetsera om. Ta kort på rummet precis som det är, så blev vi iaf tillsagda att göra.

    Detta tyckte vi var otroligt skönt då vi inte hade velat ha ett klart barnrum som skulle stå tomt i flera månader. Vi längtar som tokar varje dag ändå så ett tomt barnrum hade blivit tufft.

    Hoppas detta hjälper er lite=)
    Hälsningar
    Anna

  • AnnaLo

    Hej igen????

    Vi har valt bort Ryssland helt nu o satsat på Polen! Landet i sig känns kanon men det blir en längre väntan tyvärr. Vi har köat sen i feb.

    Hur går det för er? Har ni oxå valt ett nytt land?

Svar på tråden Adoption från Ryssland