Första vaginala förlossningen hade jag inte ont när ja satt, men efter andra gjorde det ont när ja skulle sitta
Beror det på=)
Beror det på=)
Hemorrojder?
nä
har hört förut att det svider för en del när dom föder vagibnalt osv. jag sprack inget & inge hemorrojder!
Men du kan t ex ha fått ett blåmärke eller lite skrubbsår.
Kan ju vara själva bäckenbenet och/eller SI-lederna som är påverkade och därmed kan det göra ont att sitta. Allt är ju uppluckrat och det tar ett tag innan man blir återställd, de som har foglossning fortsätter tex ofta att ha foglossning även ett tag efter förlossningen. Men det är ju svårt att säga på denna lilla info. Gör det ytligt ont eller gör det ont inuti kroppen? Känns det längre fram mot snippan eller känns det längre bak?
amen alltså detta var ju direkt efter förlossningen.-... strunt samma...:)
Jag kunde inte sitta på en vecka...men det berodde på att jag hade fått ett gigantiskt blåmärke.
nu är detta borta.det känndes både bak & fram:Pmest bak tror ja..
Jag hade inga problem med att sitta efter att jag fött mina tre äldre barn, men efter fyran kunde jag inte sitta ordentligt på två veckor! Hade så otroligt ont i baken! xD
Jag sprack inget och krystade i bara 5 minuter, men han var så pass stor (4400g) att jag fick ta i mer än med dom andra.
undra va de beror på...
Hade också problem att sitta under de första 2 veckorna men det blev bättre efter det. Har inte haft hemorojder. Hade bäckenbottenuppluckring samt att jag hade spruckit och var sydd och svullen. Men det började som sagt bli bättre efter två veckor.
ne mitt försvann oxå edfter nån vecka...