• Tärnan

Behöver åsikter om min nattnings-"metod"

Halloj! Hur gör ni när ni lägger era bebisar runt fyra månader? Har börjat fundera lite på hur vi gör då de finns så många metoder hit och dit.. Tror inte jag är fan av nån av dom, men iaf, så här gör vi: På dagarna får busen mat ungefär var tredje timme, så om det infaller tokigt vid sista målet som är vid 19.30 så får han då ändå, även om han åt sist kanske 17.30. Sen blir de lite mys i famnen i soffan, kanske ny blöja, men sen läggs han i sängen. Antingen gosar han in sig i snutten och somnar på en gång men kanske vaknar en stund senare och vill ha nappen och somnar om, Eller så piper han i nån minut medan jag är där inne och då kan han få nappen och somnar på en gång och vaknar till ifall nappen åker ut, men sen sover han till kanske runt fem även om nappen åkt ut.. Va jag undrar är ifall jag verkar va "kall" mot honom eller nåt? Skulle han bli ledsen i sängen så tar jag ju upp honom och kramar om, eller låter han ligga kvar men sitter bredvid och smeker hans huvud och visksjunger lite, då brukar han bli lugn att somna.. Men ni som har fler en ett barn, låter detta som en kass metod utan att va en metod? Ibland känner jag mig nämligen lite halvdan som mamma som bara lägger honom i sängen.. Men som jag skrev; att blir han ledsen så tar jag ju hand om honom.. Tacksam för svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-14 22:01
    Ja de va ju kul att skriva den här trådstarten när det inte blev nåt radbyte.. Beklagar :(

• Svar på tråden Behöver åsikter om min nattnings-"metod"
  • Snöflinga

Jag tycker det låter fint. Huvudsaken att finnas där om han blir ledsen och det är du ju.

• lövet2

4 månader? Jag ammar (utan att kolla klockan) och sedan somnar babyn eller inte. Om den somnar, så lägger jag den på lämpligt ställe.

• Tärnan

Va bra, tack :) då behöver jag inte känna mig som ensammast i världen som inte kör nån metod :)

• Tärnan
    ModestyBlaze skrev 2013-03-15 18:55:40 följande:
    Hej, jag tycker det låter strålande bra! FOrtsätt du bara.

Åh tack, nu känner jag mig riktigt mammaboostad :)
Svar på tråden Behöver åsikter om min nattnings-"metod"