• avil

rhodos-blåsigt?

nån som varit till Rhodos? Då man läser om det så står det på flera orter(fast speciellt västkusten) att " de ljumma vindarna gör att det aldrig känns för varmt,o att det inte är långgrunt göt detta till surfares paradis".
    DET tolkar JAG som att det blåset/stormar.....
    Hur är det ni som varit där??
    Vi är inga surfare....... Cool   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-15 08:47
    och att det är stora vägor då alltså.....

• Svar på tråden rhodos-blåsigt?
  • snappi81

Nä det blåser inte orkan, utan det är lite lagom vindar som visst kan tillta lite ibland men inget som stör. Jag tycker det är jätte skönt för det blir aldrig nån tryckande värme och upplevde det perfekt för barnen. Vi va ändå där mitt i juli och då är det ganska varmt.

• avil

men havet då? på västkusten? Är det stora vågor då?

• snappi81

Vi hade i hade inga vågor men vi har varit i Rhodos stad och kolymbia som ligger på den östra sidan

• avil
    snappi81 skrev 2013-03-15 09:39:12 följande:
    Vi hade i hade inga vågor men vi har varit i Rhodos stad och kolymbia som ligger på den östra sidan

okej,då man läsae om västkustn så står det sådär som jag skrev i TS........ Hur var rhodosstad då? vattnet/stranden?
  • snappi81
    avil skrev 2013-03-15 11:33:50 följande:

okej,då man läsae om västkustn så står det sådär som jag skrev i TS........ Hur var rhodosstad då? vattnet/stranden?

Fanns inget att klaga på där alls, Rhodos stad va vi ju i när vi va lite yngre och åkte på "fylleresa" så man va ju rätt nöjd med allt då. Men vad jag minns så va det fina stränder där.
    Linus 070808 Lucas 090707
  • Kodia

Västsidan _är_ känd för att vara blåsig med höga vågor! Naturligtvis måste det inte var det när ni är där, och inte varje dag, men om "plaska i strandkanten" är hög prio, så kanske det är bättre att välja östsidan? (Älskar Rhodos för övrigt - superfint i gamla stan)

• pigglet

Vi bodde på västra sidan, med 6 små barn. Stranden var bara att glömma, det blåste så hattarna flög av. I 2 veckor. Vi gick dit någon stund ibland, men barnen kunde inte bada. Stenig strand och höga vågor och kallt.

De infödda sa att det blåser på det sättet till 25 juni, sedan mojnar det. Kan säker stämma, vi åkte hem just innan. 

Svar på tråden rhodos-blåsigt?