• Sigrid77

Springcykel Balanscykel Kettler eller Puky?

Den stora frågan :) Vill köpa en balanscykel/springcykel till sonens 2-årsdag. Han är ca 90 cm lång. Tittar på en Puky L (standard) eller Kettler Speedy. Tror båda är 12 tum och för 90 cm och uppåt.

Kettler är mycket billigare. Har hört Puky ska vara tyngre, men gillar att insteget är väldigt lågt dvs lätt att kliva av och på.

Vilken är bäst? 

• Svar på tråden Springcykel Balanscykel Kettler eller Puky?
  • Flickan och kråkan
    Sigrid77 skrev 2013-03-15 15:26:06 följande:
    Har hört att barnen "sätter" sig på Pukyn?
    ??
    Sigrid77 skrev 2013-03-15 15:28:13 följande:
    ... och jag vill ha handbroms
    Det ska man inte ha - varken på springcykel eller vanlig cykel när de lär sig det.

Jag har haft både puky och kettler. Har varit nöjd med båda. Pukyn känns mycket rejälare. Den känns som en vanlig cykel tyngd och stabilitetsmässigt.  Vi köpte den framför allt för vi hade ett litet och kort barn som behövde en puky LRM och som inte nådde ner på långa vägar på kettlers minsta. Kettlern är lättare som sagt och billigare. klart prisvärd .
  • Kasihi

Sonen fick en Puky LRM i 2 årspresent. Toppenbra! Han är nu två och ett halvt och 96cm lång och vi har tagit fram den i förrgår och det cyklas för fullt ute han håller upp fötterna i luften och balanserar längre och längre sträckor.

• Rebecca Uppsala

Vi har också en Puky LRM och är helnöjda! Den är inte för tung och har fungerat från första början. Puky L låter väldigt stort, men ni kanske har provat den. Jag vet inte exakt vilken längd den är avsedd till. M är bra till vår tjej på 94 cm än så länge. 
    Kettlern verkade inte alls lika bra i mina ögon och har fått sämre testresultat också.

• Alexi

Vill bara säga att Biltemas är jättebra också, inga anmärkningar på den. Tänk på att vikten på cykeln är viktigt, inte minst när man måste bära hem den från cykelturen.

• Sigrid77

Tack för svar! Vi är inne på en Kettler. Har också upptäckt en som heter B'twin. Puky får ju bäst resultat överallt, men bra tech

Svar på tråden Springcykel Balanscykel Kettler eller Puky?