Hjälp mig! Hur ska jag göra?!
Det är så att jag har lite beslutsångest och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Nu vill jag ha lite hjälp utav er och höra era åsikter och synpunkter. Det är så att jag och min sambo väntar vårt första barn och BF är beräknad i augusti. Vi bor nu på ställe X (kallar jag det för) och här har jag bott i hela mitt liv och min sambo flyttade hit för ungefär ett år sedan. Min sambo kommer ifrån ställe Q. Och nu är det så att min släkt bor på ställe X och min sambos familj på ställe Q. Emellan X och Q är det 7 timmar. Och det jag har ångest över är att jag vill egentligen bo kvar här där vi bor nu, men här bor vi bara i en liten etta och det är helt omöjligt för oss att få tag på en tvåa här. En trea är alldeles för dyrt för oss just nu. Men flyttar vi till ställe Q, dit min sambo vill flytta och även jag kan tänka mig, så får vi en tvåa på en gång. Men då måste jag flytta ifrån min släkt. Det jobbiga i sig är att jag måste flytta ifrån min mamma, men samtidigt är det ingen här som riktigt engagerar sig i varken mig eller vårt kommande barn. Varken min släkt eller vänner, men ändå så har jag sådan ångest att lämna dom. Min sambos mamma är däremot väldigt engagerad då det är hennes första barnbarn. Jag kan tänka mig att flytta till ställe Q då det finns så många fler möjligheter till allt där. Men jag har sådan ångest över att lämna min släkt (mest mamma som sagt), så hur ska jag göra? Hjälp mig!